Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Zendesk komt ongeduldige consument tegemoet

12 juni 2019 - 09:10ActueelInnovatie & TransformatieGartner
Alfred Monterie

Klanten moeten snel antwoord krijgen op veelgestelde vragen ongeacht via welk kanaal zij contact zoeken. Daarom heeft Zendesk haar selfservice-software, Answer Bot genaamd, geschikt gemaakt voor alle mobiele en web-kanalen. De uitbreiding zorgt ervoor dat vlotter support is te leveren. En dat is hard nodig want de consument heeft steeds minder geduld.

Dit heeft Zendesk vanmorgen bekendgemaakt tijdens haar showcase-evenement in Londen. Organisaties kunnen Answer Bot implementeren via een api, webwidget, mobile software development kit en via e-mail en webformulieren. Volgens Zendesk is zo het aantal tickets met dezelfde vragen te verminderen. Dat geeft servicemedewerkers meer tijd om zich te richten op ingewikkelde vragen van klanten.

Zendesk zegt een eind te willen maken aan ingewikkelde processen voor het beantwoorden van simpele vragen. Ook kunstmatige intelligentie (ai) kan de selfservice verbeteren.

Studie

Adrian McDermott, leidingevende van de productafdeling van Zendesk, benadrukt dat consumenten tegenwoordig weinig geduld hebben en meteen antwoord willen hebben. Uit een studie van Zendesk blijkt dat 85 procent van de klanten voor een ander contactkanaal kiest als het antwoord te lang duurt.

Daarnaast heeft Zendesk haar oplossing voor kennismanagement verbeterd. Met Guide Enterprise is in te spelen op de complexere kennisbehoeften voor verschillende merken, producten en diensten, aldus Zendesk. Onderzoeksbureau Gartner constateerde vorig jaar in een rapport dat Zendesk op dit gebied laag scoorde. Ook contentmanagement was niet Zendesks sterkste punt. 

Met nieuwe functies in Guide Enterprise komt Zendesk aan deze kritiek tegemoet. Zo is een tool ontwikkeld die contentmanagers waarschuwt tijdig de kennisbank te onderhouden en verbeteren. Met behulp van ai worden op basis van trends prioriteiten aangebracht. Zo past de content in de kennisbank beter bij de vragen die klanten stellen. Een andere tool helpt organisaties om bestaande content beter te beheren. Ook wordt het eenvoudiger voor organisaties om de meer complexe kennisbehoeften voor verschillende merken en diensten te beheren.

Meer over

APICMSDienstenKunstmatige intelligentie

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Dollars
    ActueelSoftware Innovation

    Gestuntel Zendesk-top kost 6,8 miljard dollar

    CRM
    ActueelInnovatie & Transformatie

    TCS neemt crm-oplossing Zendesk op in portfolio

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs