Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

DPG Media versnelt digitalisering met megalening

28 januari 2022 - 09:34ActueelCloud & InfrastructuurDPG Media
Diederik Toet

DPG Media zet de schouders onder verdere digitalisering van zijn mediaplatformen. Het mediabedrijf, bekend van AD, Volkskrant en Tweakers, sluit daartoe een lening van honderd miljoen euro af bij de Europese Investeringsbank (EIB). Het geld wordt gepompt in de ontwikkeling en innovatie van bestaande merken en media en voor de bouw van nieuwe digitale netwerken voor adverteerders en consumenten.

De innovatie die DPG Media voor ogen heeft, moet het concern ondersteunen bij de verspreiding van lokale content en bij de inzet van nieuwe technologie zoals kunstmatige intelligentie. Ook moet het leiden tot meer transparantie in de advertentiemarkt. De investering van honderd miljoen euro door EIB is onderdeel van een groots innovatieproject bij DPG Media. In totaal heeft het mediabedrijf hiervoor 244 miljoen euro beschikbaar.

Concurrentie

Volgens het concern is innovatie belangrijk om de toenemende concurrentie in het Europese medialandschap en de groeiende dominantie van internationale techgiganten het hoofd te bieden. Zowel op de advertentiemarkt als bij de verspreiding van content ervaren lokale mediabedrijven toenemende concurrentie van de grote internationale techpartijen. Topman Christian Van Thillo zegt dat het te bouwen platform een veilig alternatief is voor ‘het open web dat technologisch wordt gedomineerd door onder meer Google en waar fake news steeds vaker een kwalijke rol speelt.’

DPG Media heeft een centrale it-organisatie in Nederland en België. Het bedrijf zet al langere tijd in op innovatie en de digitale versnelling staat hierbij centraal. Veel merken van de groep hebben al succesvol geïnvesteerd in hun digitale toekomst. Onder andere DPG’s nieuwe, eigen advertentie-ecosysteem, waarbij niet enkel de adverteerder maar ook de consument centraal staat, is een voorbeeld van wat het bedrijf recent gerealiseerd heeft. Vorig jaar werd chief information security officer (ciso) Thomas Colyn genomineerd voor een Computable Award in de categorie CxO.

Meer over

ArchiveringNetwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Inloggen met gsm
    ActueelInnovatie & Transformatie

    DPG Media zet Mobile Vikings in etalage

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Waarom DPG Media de stap naar de cloud zet

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs