Telenet heeft met Mobile Junior een mobiel abonnement gelanceerd, gericht op jongeren die hun eerste stappen in de digitale wereld zetten. Het abonnement wordt scherp afgesteld op vijf euro per maand. Met dit aanbod zet Telenet forser in op jongeren en kinderen.
Voor vijf euro per maand krijgen jongeren zestig belminuten, vijfhonderd sms’jes en vijf gigabyte mobiele data. Extra kosten zijn niet te maken; oproepen naar betalende of buitenlandse nummers zijn automatisch geblokkeerd, net als dataverbruik buiten de EU. Daarmee wil Telenet onverwachte kosten vermijden en ouders gemoedsrust bieden.
Begeleiding
Mobile Junior is exclusief voor Telenet-internetklanten en bevat een jaar gratis toegang tot de educatieve app ChatLicense. Die moet jongeren leren veilig en verantwoord om te gaan met digitale communicatie. Ouders kunnen de voortgang volgen via een gekoppelde app en krijgen via het platform informatie over mediaopvoeding.
Volgens Dieter Nieuwdorp, cco bij Telenet Group, speelt het bedrijf in op de behoefte aan begeleiding in digitale opvoeding. Mediawijs, het kenniscentrum rond mediawijsheid dat ook in het persbericht opduikt, noemt het initiatief een stap in de goede richting.