Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Vrouwen gaming computerspel winnen winnaar

Games-streaming: voorbode van meer?

02 oktober 2018 - 09:46AchtergrondInnovatie & Transformatie
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

Als games ergens goed in zijn, is het wel het voortstuwen van de limieten van de achterliggende technologie. Videokaarten zijn immers niet echt nodig voor het tikken van een Word-documentje, maar blijken toch best praktisch voor andere zaken dan het op het scherm toveren van prachtige beelden. Nu stapt ook gigant Google in het streamen van games, smaakt dit naar meer?

Er wordt natuurlijk al heel veel gedaan met streamingdiensten, maar het streamen van games wil vooralsnog niet echt lukken. De eerste grote game-naam die streaming beschikbaar kwam, was Quake 3 in 2009, maar daarvoor had je nog steeds een aparte plugin nodig.

De uitdaging voor Google is een nieuwe, AAA-game te streamen op hoge kwaliteit zonder latency en praktisch zonder buffering tussendoor. Hiervoor gaat Google in zee met Ubisoft en de game Assassin’s Creed Odyssey. De game is pas net uit en wordt nu al geroemd om de grafische details.

Wat denkt u dat een dergelijke dienst nog meer voor mogelijkheden voor de toekomst kan brengen?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    videogame videospel gaming e-sports
    ActueelCarrière

    VUB komt met opleiding e-sports-management

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Adshot brengt gamers en merken online samen

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Games en blockchains, wie schudt wie op?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs