Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Bereik customer success met geoptimaliseerde KPI’s

30 juni 20223 minuten leestijdTechwireInnovatie & Transformatie

Salesmanagers gebruiken vaak statistieken om te kijken hoe effectief het werk van de medewerkers is. Er wordt vaak niet gelet op de bestaande klanten die weggaan omdat ze niet tevreden zijn met de support die ze ontvangen. Een klant laten terugkomen en tevreden houden is net zo belangrijk als nieuwe klanten werven. In dit artikel bespreken we customer succes KPI’s die binnen organisaties steeds vaker gebruikt gaan worden. Voor zowel dit jaar als de komende jaren

Geoptimaliseerde KPI’s voor customer success

De Customer Health Score wordt vaak nog verkeerd benaderd. Bekijk naar het grote geheel: wordt de service of het product dat wordt aangeboden bij je bedrijf ook daadwerkelijk naar waarde behandeld? Hoe vaak wordt het product gebruik, hoe succesvol is het en welke impact heeft het? Dit zijn allemaal belangrijke zaken voor de Customer Health Score. Dit helpt je succes vast te leggen in een KPI. Krijg grip op de gezondheid van het bedrijf van je klanten en ontdek hoe het product hieraan meehelpt. 

De feedback van je klanten is ook erg belangrijk. Dit kan gedaan worden door middel van reviews, maar ook bijvoorbeeld antwoorden op vragenlijsten en enquêtes.  Wanneer je rekening houdt met de klanten zorg je ervoor dat je de fout recht kan zetten voordat de klant daadwerkelijk verlaat. De meeste klanten zitten erg met tijd en wanneer een probleem lang duurt voordat deze wordt opgelost kan dit een klant erg afschrikken. Zorg dat de reactietijd van de service snel is en dat je ingaat op de behoeften van een klant om deze te behouden. 

De Net Promoter Score gaat over de ervaring die een klant heeft gehad ten opzichte van een supportmedewerker, maar ook het gevoel tegenover het product en het merk zelf. Wanneer een klant een positieve ervaring heeft met een product is het natuurlijk logisch dat ze vaker terugkeren. De supportmedewerker en de relatie met de klant is erg belangrijk en speelt een grote rol in deze beoordeling. Door een Net Promoter Score vragenlijst kan je vragen aan klanten of ze het bedrijf zouden aanbevelen aan iemand anders. Meer weten over KPI’s? Lees hier meer over customer success.

Het belang van customer success

Customer success, ofwel het optimaliseren van een klantenrelatie is erg belangrijk. Een hoge klanttevredenheid zorgt er voor dat nieuwe klanten bij je bedrijf blijven, en dat deze ook andere mensen het bedrijf of product gaan aanbevelen bij anderen. Door middel van Key Performance Indicator (KPI’s) kan je de succes en voortgang over een bepaalde periode van tijd meten. 

Door verschillende KPI’s bij te houden als bedrijf kan je accuraat de tevredenheid van een klant meten. Hierdoor kan je direct letten op punten van aandacht om de klanttevredenheid te verbeteren. Door middel van een CRM-software kan je een duidelijk overzicht krijgen over deze punten en door middel van de resultaten beslissingen maken en de customer success optimaliseren. Wil je meer weten over dit concept of meer KPI’s vinden? Bekijk de website van Webs!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs