Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
©

HubSpot lanceert eerste deep research-connector met ChatGPT voor hun CRM

6 juni 20254 minuten leestijdInnovatie & TransformatieClarity Benelux B.V.

– Klanten kunnen vanaf nu hun klantgegevens koppelen aan de HubSpot deep research-connector en direct actie nemen op basis van de resulterende inzichten
– De nieuwe connector is een volgende stap in HubSpot’s missie om geavanceerde technologie toegankelijk te maken voor het MKB

HubSpot lanceert vandaag de eerste deep research-connector met ChatGPT voor een CRM. Meer dan 250.000 bedrijven vertrouwen op HubSpot als de centrale bron voor klantgegevens binnen marketing, sales en customer service. Dit totaalbeeld van de klantreis biedt klanten concurrentievoordeel, zeker in deze tijd waarin AI slechts zo waardevol is als de data die het gebruikt.

Meer dan 75% van alle HubSpot-gebruikers werkt al met ChatGPT.* Met de nieuwe connector maakt HubSpot het nu nog eenvoudiger om krachtige, diepgaande analyses en onderzoek toe te passen op hun eigen klantdata en context én gelijk in te spelen op de nieuwe inzichten die daaruit voortkomen. Dit is een doorbraak voor go-to-market teams:

– Marketeers kunnen bijvoorbeeld vragen: “Vind mijn best converterende doelgroepen onder mijn recente contacten en creëer een gepersonaliseerde nurture-campagne om hun betrokkenheid te vergroten.” Die inzichten kunnen vervolgens direct gebruikt worden om een geautomatiseerde workflow te lanceren in HubSpot.
– Sales teams kunnen nieuwe kansen ontdekken door te vragen: “Segmenteer mijn doelgroep op basis van jaaromzet, branche en tech-stack. Identificeer op basis daarvan de belangrijkste kansen voor groei in het enterprise-segment.” Deze lijst kan direct worden gebruikt voor acquisitie in HubSpot. 
– Customer success-teams kunnen aangeven: “Identificeer inactieve bedrijven met groeipotentie en genereer gerichte acties om deze opnieuw te activeren en de pijplijn te versterken.” Vervolgens kunnen deze acties in HubSpot worden opgepakt om klantbehoud te stimuleren.
– Supportteams kunnen vragen: “Analyseer patronen in het aantal supporttickets per categorie, zodat we de benodigde bezetting voor het komende kwartaal kunnen voorspellen.” Met HubSpot’s Breeze Customer Agent kunnen pieken in supportvragen effectief worden opgevangen.

“Met de introductie van de HubSpot deep research-connector krijgen bedrijven en hun medewerkers sneller slimmere inzichten. ChatGPT werkt nu met meer context, waardoor antwoorden ook waardevoller worden. We zijn enthousiast om samen te bouwen aan geavanceerde AI die een verschil maakt in de belangrijkste werkprocessen van vandaag”, zegt Nate Gonzalez, Head of Business Products bij OpenAI.

“De HubSpot-connector voelt als een extra analist in het team. Het helpt sales om risico’s, kansen en de volgende beste acties te signaleren”, zegt Colin Johnson, Senior Manager CRM bij Youth Enrichment Brands. “Vooral voor wie niet technisch is onderlegd, is het een enorm pluspunt dat het systeem eenvoudig werkt en rechtstreeks gebruikmaakt van mijn gegevens.”

“Wij bouwen tools waarmee bedrijven de AI-transitie niet alleen volgen, maar voorop kunnen lopen”, aldus Karen Ng, SVP of Product and Partnerships bij HubSpot. “Door HubSpot CRM-data direct te koppelen aan ChatGPT kunnen zelfs kleine teams zonder veel tijd of data-expertise diepgaande analyses uitvoeren en die inzichten direct toepassen. En dat levert betere resultaten op voor marketing, sales en customer service.”

Eenvoudig en betrouwbaar
HubSpot klanten met beheerdersrechten kunnen de connector inschakelen via ChatGPT door HubSpot als databron te selecteren en hun account te valideren. Daarna kan elke gebruiker binnen de organisatie de connector activeren, inloggen en direct aan de slag met vragen stellen.
Naast het voordeel van het gebruiksgemak, is de HubSpot deep research-connector ook betrouwbaar. Gebruikers krijgen uitsluitend toegang tot de CRM data waarvoor zij in HubSpot gemachtigd zijn. Zo ziet een individuele salesmedewerker bijvoorbeeld alleen de gegevens voor deals waarbij hij of zij toegangsrechten heeft. Bovendien wordt klantdata nooit gebruikt voor AI-training in ChatGPT.

Beschikbaarheid
De HubSpot deep research-connector is automatisch beschikbaar voor alle HubSpot-klanten, ongeacht hun licentietype, die beschikken over een betaald ChatGPT-abonnement. In de EU geldt dit voor betalende gebruikers van ChatGPT Team, Enterprise of Edu. ChatGPT reageert op de taal die in de prompt wordt gebruikt. Alle beschikbare talen vind je hier.

Meer informatie over de HubSpot deep research-connector vind je hier. 

*Bron: HubSpot 2025 Q1 AI klanttevredenheidsonderzoek

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    troffee
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deze personen en projecten maken (grote) kans op een Computable Award

    award
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit is de shortlist voor Cybersec Awards

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    Kwantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Airbus werkt met 3d-platform en digital twins Dassault Systèmes

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs