Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
©

Waarom e-mailcampagnes bouwen niet ingewikkeld hoeft te zijn

17 juli 20254 minuten leestijdLequal B.V.

Voor bedrijven is marketing cruciaal en techniek kan hun hier enorm bij helpen. E-mailmarketing is een van de steunpilaren van goede marketing, maar de techniek die hierachter zit is vaak erg complex voor de gebruikers doordat er met coderingen gewerkt moet worden. Bedrijven besteden daardoor veel tijd aan het creëren van een e-mailtemplate waarvan ze niet weten of de klant het ook echt zal lezen. Dat moet toch makkelijker kunnen? Hieronder lees je waarom e-mailcampagnes bouwen niet ingewikkeld

Het probleem van e-mails bouwen

Het schrijven en bedenken van een goede marketingmail of zelfs follow-up mail en transactionele e-mail kan een fiks proces zijn. Welke toon wil je gebruiken als bedrijf en hoe raak je de juiste snaar bij de lezer? Dat zijn vragen waar het marketingteam zich over moet buigen.

Hier gaat soms al veel tijd in zitten en dan heb je als bedrijf nog niet eens de e-mail zelf gebouwd. Het technische deel van e-mails opstellen kost vaak evenzoveel of zo niet meer tijd. Bij het bouwen van een e-mail worden vaak programma’s gebruikt die werken met een codering. Als je bepaalde tekst inpast of stukken kopieert kan het hele template in de war worden geschopt.

Het versturen van testmails en het verhelpen van technische problemen, zoals een footer op de verkeerde plaats of tekst die raar is afgebroken in een mail, zijn enorm tijdrovend en maken het versturen van marketingmails een heel gedoe.

De email marketing software van Flexmail pakt het anders aan. Met een simpele drag & drop builder bouwen marketeers heel eenvoudig zelf een e-mail. Je sleept als marketeer makkelijk tekst of afbeeldingen naar de juiste plek in de nieuwsbrief. De opmaak wordt automatisch omgezet naar goede HTML en CSS.

Op die manier kan een marketeer probleemloos aan de slag zonder kennis van allerlei technische coderingen. Kies een afbeelding met een simpele klik, sleep onderdelen die in de e-mail moeten staan naar de juiste plek en pas eenvoudig en snel de verschillende weergaven aan voor mobiele of grotere schermen. Maar de technische ondersteuning van Flexmail blijft niet alleen het eenvoudig bouwen van je mails, maar gaat een stuk verder dan dat.

Zorg dat e-mails gelezen worden

Als je als marketingafdeling, of zelfs als eenmanszaak of kleine startup, enorm veel tijd en moeite steekt in het opstellen van e-mails wil je natuurlijk ook dat ze gelezen worden door de klanten of prospects. Met Flexmail kunnen bedrijven een nieuwsbrief verzenden die ook echt gelezen wordt. Door nieuwsbrieven af te stemmen op doelgroepen, in plaats van een complete maillijst, zorgen bedrijven ervoor dat hun nieuwsbrieven en updates worden verzonden op basis van het klikgedrag van de lezers.

Stel dat een bedrijf bijvoorbeeld kleding verkoopt en bepaalde lezers openen vaak e-mails over broeken, maar niet over truien, dan kun je er als marketingafdeling voor zorgen dat de klanten voortaan gerichter e-mails over broeken krijgen.

Hoe vaker je mails stuurt, hoe beter je als bedrijf leert wat je doelgroep interessant vindt. Een bedrijf ziet meteen waar klanten wel of niet op klikken. Een bedrijf kan hun aanpak daarop afstemmen. Past iemand z’n gegevens aan of voeg je nieuwe adressen toe? Dan worden doelgroepen automatisch aangepast.

Transactionele e-mails naast je nieuwsbrieven

Als bedrijf verstuur je niet alleen regelmatig een nieuwsbrief, soms moet je ook transactionele mails versturen, zoals een wachtwoordreset e-mail, orderbevestiging, verzendbevestiging of een bevestiging van registratie.

Door de juiste e-mailtool te gebruiken, zoals Flexmail, bouw je zonder gedoe krachtige transactionele e-mails. Het is belangrijk erop te letten dat er een duidelijke API beschikbaar is. API staat voor (Application Programming Interface). Een API is een handige koppeling waarmee programma’s automatisch met elkaar 

kunnen communiceren en dingen voor je kunnen doen, zoals een e-mail versturen.

Naast een API heb je binnen je bedrijf ook snelle aflevering en slimme tracking nodig voor je transactionele e-mails. Zo stuur je moeiteloos gepersonaliseerde berichten zoals bevestigingen, meldingen of wachtwoordresets. Op deze manier blijf je als marketeer of bedrijf in contact met je klanten, voldoe je aan de regels en zie je direct hoe je mails presteren, waardoor je ook inzicht krijgt hoe je ze in de toekomst weer nóg beter kunt maken.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs