Bezorgt u het klimaat extra pakketjes CO2?

E-commerce

Bewust Bezorgd is een manier voor webwinkels om te berekenen hoe groot de CO2-impact is van hun bezorgingen. De tool is niet alleen in staat om te berekenen hoeveel CO2 een webwinkel 'levert', maar laat ook zien of beperkende maatregelen zin hebben. Bent u bezorgd om wat er aan u wordt bezorgd?

Dingen laten bezorgen kan best efficiënt, maar helaas is dat vaker niet dan wel het geval. Verschillende dienstverleners werken niet samen om bijvoorbeeld samen pakketjes te vervoeren in dezelfde bus. Toch heeft de e-commercesector zich ten doel gesteld zijn CO2-uitstoot met de helft te verminderen ten opzichte van 2018.

Daarvoor hebben verschillende grote merken zich verenigd onder Bewust Bezorgd in samenwerking met thuiswinkel.org. Het gaat om grote online-spelers zoals CoolBlue, Bol, Wehkamp, Otto, PostNL, DHL en Dynalogic.

De tool is een jaar in ontwikkeling geweest en is volgens de makers nu klaar voor gebruik. Het is natuurlijk heel fijn dat deze online diensten hun hand in eigen boezem lijken te willen steken, maar denkt u weleens na over uw online bestellingen en retouren in het licht van CO2?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-01-24T08:36:00.000Z Krijn Soeteman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.