The way of the dodo: fysieke winkels

Of toch niet? Fysieke winkels hebben het, zoals bekend, al jaren lastig. Toch keert de trend zich en openen steeds meer webwinkels ook afhaalpunten of zelfs hele fysieke winkels. Zo opende AliExpress zijn eerste winkel in Spanje.

AliExpress Plaza, een winkel waar duidelijk goed gekeken is naar Apple-stores, opende in Madrid. De winkel mocht zelfs rijen verwachten en de bezoekers konden zich vergapen aan de populairste producten uit de Chinese webwinkel. Grote Chinese merken als Oppo en Huawei vullen de schappen, samen met veel merken waar de gemiddelde Europese consument waarschijnlijk nooit van gehoord heeft.

De opening van de winkel was zelfs zulk groot nieuws dat het Spaanse persbureau EFE er beelden van rond stuurde. De eerste paar honderd kijkers kregen zelfs gratis dure cadeaus. 

Wat denkt u dat het effect is van steeds meer fysieke winkels van online grootgrutters? Inmiddels zijn de V&D's van deze wereld het straatbeeld uit beconcurreerd en nemen gek genoeg de winkels waardoor de leegte ontstond, het straatbeeld weer over. Wat denkt u, vooral stunten? (lees de boel met een polygoonjournaalstem) of een blijvertje voor de komende decennia?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-08-27T08:03:00.000Z Krijn Soeteman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.