TechWolf brengt met ai vaardigheden in kaart

Digitale Pitch Battles: Tech Startup of the Year 2020

Dit artikel delen:

TechWolf brengt met behulp van kunstmatige intelligentie (ai) de vaardigheden van medewerkers in kaart om zo de hr-processen te optimaliseren. Het algoritme detecteert welke vaardigheden er binnen de organisatie ontbreken en selecteert opleidingen om collega’s hierin bij te scholen. Dit met het doel om continu leren te stimuleren en ontslagrondes te vermijden. TechWolf is één van de finalisten voor de Computable Award Tech Startup of the Year. De winnaar van deze prijs wordt later deze maand bekendgemaakt.

Door de uitbraak van het coronavirus konden de pitch battles eerder dit jaar niet plaatsvinden. Deze zijn nu digitaal uitgevoerd. Iedere finalist is gevraagd om de pitch per video of audio toe te sturen. Daarnaast hebben de juryleden Frederik Tibau (expert digitale innovatie bij Agoria), Kris Poté (vicepresident bij Capgemini) en Peter Witsenburg (eigenaar van de Cloudmakelaar) drie vragen opgesteld voor de startups. TechWolf vaardigt zijn co-founder Mikael Wornoo af om zich door de digitale pitch battle heen te slaan.

Pitch Battles: Tech Startup of the Year | Techwolf | Computable Awards 2020

Hoe integreren jullie soft skills in jullie algoritme?

‘TechWolf heeft zich in het begin gefocust op vaktechnische competenties. Momenteel onderzoeken wij of we ook soft-skills en meta-softskills, waaronder het leervermogen, kunnen toevoegen aan onze oplossing. Dit gebeurt in kader van het Digital Education Action Plan van de Europese Commissie.’

Wat is de strategie om de buurlanden en de VS te veroveren?

‘Eerst richten wij onze pijlen op Nederland, het VK en uiteindelijk de VS. Wij mikken op enterprise en/of multinational-klanten. In Nederland zijn er een aantal van dit soort bedrijven. Zij kunnen vervolgens als referentie dienen om klanten in de VK op te tekenen. Met die referentieklanten gaan we vervolgens naar de VS. Daarnaast zijn we bezig met het opbouwen van een netwerk van 'kampioenen' binnen de zogeheten F500-bedrijven.

Ook focussen we op bedrijven die in digitale transformatie zitten en dus een disruptie van hun personeelsbestand kunnen doormaken. Denk aan financiële dienstverleners in Nederland en België. Ook dit moet leiden tot een uitbreiding naar eerst het VK en daarna de VS.’

Wat maakt jullie uniek ten opzichte van concurrenten, zoals Uman.ai?

‘Uman.ai is geen concurrent in de strikte zin van het woord. Zij bieden een operationele tool om de samenwerking tussen collega’s te stimuleren. Wij bieden een strategische oplossing om het (competentie)profiel van de medewerkers in kaart te brengen.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-09-08T09:13:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.