Vrachtvervoerders koppelen data, maar is het genoeg?

Onlangs werd bekend dat Air France KLM Martinair Cargo (Afklmp) gebruik gaat maken van Accenture's Freight en Logistics Software Exchange. Hiermee gaat Afklmp Cargo als eerste dit platform gebruiken, maar is het genoeg om echt goed vracht te volgen?

De software van Accenture (AFLS) gaat het boekingssysteem van de luchtvaartmaatschappij integreren en zo toegankelijk maken dat partnerdata beter te gebruiken zijn. Dit moet allemaal op zo'n manier gebeuren dat het veilig is. 

Met dit systeem moet het makkelijker worden voor klanten om goederen te volgen en eventueel hun routes aan te passen. Dit zou zo werken omdat het de 'trage manuele processen' vervangt. 

Het klinkt natuurlijk prachtig, logistiek beter vrachtvervoer, maar de kans is groot dat andere vervoerders andere systemen gaan gebruiken. Hoe denkt u dat de integratie tussen alle (toekomstige) systemen kan gaan lopen? 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-07-22T08:15:00.000Z Krijn Soeteman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.