Cardify geeft visitekaartje digitale make-over

Dit artikel delen:

Visitekaartjes worden veelvuldig uitgewisseld, maar worden vaak net zo snel weer weggegooid. Vaak gaan zo gegevens verloren en wordt er nooit actie ondernomen. Met een gedigitaliseerd visitekaartje pakt de startup Cardify dit aan. Wij spraken met founder Bram Van de Velde over de toekomst van het bedrijf.

Businesskaartjes zijn er bij de vleet, maar verder dan papier uitwisselen komt het vaak niet. ‘We zijn vertrokken vanuit de mindset dat het verwerken van businesskaartjes simpeler, sneller en efficiënter kon’, geeft Van de Velde aan. ‘Vaak gaan die onmiddellijk de vuilbak in. We hebben in de eindejaarsperiode vorig jaar onderzocht hoe dit komt en waarom de gegevensuitwisseling zo moeilijk gaat. We gingen op zoek naar een manier om contactloos gegevens uit te wisselen zonder tijdsverlies.’

Crm-systeem

"We verzenden onze kaarten over de hele wereld"

De oplossing was een gedigitaliseerde businesskaart waarbij het mogelijk is om met nfc of een qr-code razendsnel gegevens te delen. ‘Er zijn al apps die dit proces deels oplossen, maar een totaaloplossing is het niet, omdat je vaak toch nog een papieren kaartje terugkrijgt. Met Cardify krijgt de andere partij binnen enkele seconden jouw gegevens binnen, maar kan hij ook zonder applicatie of account de eigen gegevens delen. De gegevens die je binnenkrijgt, worden verwerkt in de app of rechtstreeks in je crm-systeem. Dit is efficiënter dan alles manueel in te putten. Bovendien kun je gelijk met deze gegevens aan de slag. Onze klanten besparen tijd en kosten. Je betaal immers geen drukkosten meer. Als je weet dat de meeste kaartjes in de prullenbak belanden, ben je ook ecologisch bezig.'

De startup heeft nu zo’n wachtlijst met tweeduizend geïnteresseerden en wil tegen maart 2020 zo’n 64.000 gebruikers bedienen. ‘Het initiële startkapitaal komt uit eigen zak, maar Jonas Dhaenens is ingestapt als investeerder. Ondertussen werken er vier bijkomende personen en plannen we verdere groei. We verzenden onze kaarten over de hele wereld, terwijl we pas vanaf maart pas echt van start zijn gegaan. Door gebruik te maken van de nfc-technologie zitten we goed, zeker in het buitenland is deze technologie al goed ingeburgerd.’

Gepersonaliseerde kaarten

Bram Van de Velde, founder van Cardify.

Cardify hanteert een freemium-model waarbij gebruikers een gratis kaart aanvragen op de website. Daarnaast zijn twee abonnementsformules, Cardify+ en Cardify Advanced beschikbaar voor professionals. Beide formules bieden professionals verschillende features & integraties. Cardify+ is een uitbreiding op de gratis functionaliteiten van Cardify en focust zich op de personalisatie van kleinere bedrijven, individuen en freelancers. Grotere bedrijven kunnen met Cardify Advanced de kaarten volledig gepersonaliseerd gedrukt krijgen in hun eigen huisstijl en krijgen toegang tot een administratief paneel waarin ze onder andere hun crm-integratie en kaarten van medewerkers kunnen beheren.

‘We hopen tegen 2020 dertig procent van onze gebruikers te converteren naar het betalend model, zo geven we bedrijven de mogelijkheid om, tegen prijzen goedkoper dan papier, hun netwerking te stroomlijnen. Het is niet alleen goedkoper dan papier, het is ook ecologischer.’

Fysiek en digitaal combineren

Hoewel er heel wat apps zijn die visitekaartjes digitaliseren, weet Cardify zich te onderscheiden. ‘Wij combineren het fysieke aspect van een visitekaartje met technologie. Mensen beschikken over een heleboel apps, maar maken er amper gebruik van. Door het fysieke en digitale te combineren zorgen we dat de digitalisering op een natuurlijke manier wordt doorgevoerd. Op dit vlak zijn we uniek. Bovendien zullen bedrijven nooit overstappen op één enkele app, maar onze oplossing is wel in trek’, geeft hij mee.

Toch zweren ze in de toekomst bij Cardify niet enkel bij de kaart. ‘We zien mogelijkheden om in de toekomst nog verder te innoveren. Als de geesten nu nog wat rijpen, de nfc-technologie verder doorbreekt en iedereen over een performante smartphone beschikt, oogt de toekomst mooi’, aldus Van de Velde.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-06-11T09:48:00.000Z Kevin Stickens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.