Uman.ai heeft kennis van interne kennisdeling

Dit artikel delen:
Data

Informatie die door de organisatie verspreid zit, een gebrek aan efficiënte kennisdeling en tijdverlies door opzoekwerk. Voorbeelden van situaties waarmee bedrijven zich geconfronteerd zien. De startup Uman.ai wil hier een oplossing voor bieden.

Teams efficiënter informatie laten delen. Dat is het uitgangspunt bij Uman.ai. Beschikken over de juiste informatie en skills wordt voor organisaties steeds belangrijker, geeft Charles Boutens aan. Volgens de oprichter en ceo van de startup verliezen veel medewerkers tijd met het zoeken naar informatie. 'Er zit info in Dropbox, Slack, Google Drive en ga zo maar door. En hoewel de informatie intern beschikbaar is, zoeken ze het toch op in Google. Nutteloos te zeggen dat dit allesbehalve efficiënt is en ten koste gaat van de concurrentiekracht. Kennis is vandaag de dag de kracht van een onderneming en misschien wel de belangrijkste onderscheidende factor. Met ons ai-platform bieden we hier een oplossing voor.’

Centraal informatiepunt

Bij Uman.ai rekenen ze alvast op kunstmatige intelligentie (ai) om oplossingen aan te reiken. Via de software van het bedrijf is het mogelijk met één klik informatie te bewaren in je browser, deze te centraliseren, te bookmarken en te verrijken. 'Zo creëren we een centraal informatiepunt, toegankelijk vanuit je browser', licht Boutens toen. 'Door middel van de plugin is alle interne informatie te vinden die over het onderwerp werd geproduceerd en worden de Google zoekresultaten verrijkt met de interne informatie. Zo hoef je niet in allerhande systemen op zoek te gaan, kun je makkelijk samenwerken en voelen medewerkers zich meer betrokken, aangesloten en gewaardeerd.'

Europa

De startup is nu zo’n jaartje bezig en telt al betalende klanten. Momenteel zijn het voornamelijk digitale agencies, it-bedrijven en digitale teams binnen grotere bedrijven die gebruik maken van Uman.ai.

Boutens: 'Een jaar geleden zijn we er officieel mee begonnen, nadat we een tweetal jaar aan de achterliggende technologie hebben gewerkt.  Recent haalden we 500.000 euro bijkomend kapitaal op, waarmee we onze sales kunnen versterken. We zijn actief in België, Duitsland en Nederland, maar willen ons product ook op Europees niveau uitrollen. Ook van buiten Europa krijgen we de vraag om partnerships aan te gaan en ook die vraag willen we grondig bekijken.’

Feedback

Concurrenten? Die komen vooral van bestaande tools; ‘An sich zijn Dropbox, Slack, Google Drive en e-mail as such allemaal concurrenten. Ze zijn immers te gebruiken om informatie te delen. Werk je met onze oplossing, dan werk je een stuk slimmer en efficiënter. Je vindt de gezochte info razendsnel en kunt diepgaand zoeken.’

In de nabije toekomst wil de jonge organisatie zoveel mogelijk bedrijven met de software laten testen. ‘We willen nog meer feedback vanuit de markt. We willen een product ontwikkelen waar de markt op zit te wachten. We zijn op de goede weg en een Europese doorbraak moet vast en zeker tot de mogelijkheden behoren.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-01-20T11:53:00.000Z Kevin Stickens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.