Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Processen automatiseren verlicht druk op personeel

02 juni 2022 - 14:003 minuten leestijdOpinieInnovatie & TransformatieING
Peter Heinen
Peter Heinen

De personeelstekorten en het dagelijks beheer van kritieke processen zetten werknemers continu onder druk. En dan niet alleen klantgerichte medewerkers, maar ook administratief personeel met een ondersteunende functie. Nu we gewend zijn aan de pandemie staan bedrijven nog steeds onder grote druk. Enerzijds door de achterstand die tijdens de pandemie is opgelopen en personeelstekort, anderzijds vanwege trends zoals digitalisering en veranderend consumentengedrag.

Alle strategische beslissingen die deze administratieve druk enigszins helpen verlichten, kunnen een verschil maken. Digitalisering kan de efficiëntie in bedrijven in de meest uiteenlopende sectoren verbeteren. Uit een onderzoek van de ING blijkt dat digitalisering in de gezondheidszorg de productiviteit kan verhogen en personeelstekorten verminderen. Uit de studie komt ook naar voren dat drie op de vijf ziekenhuizen digitale innovatie als een belangrijke manier ziet om kosten te besparen.

Bovendien kan het upgraden van technologie helpen de administratieve werklast van zowel administratief personeel als andere werknemers binnen het bedrijf te verminderen. Vaak wordt dit soort technologie maar mondjesmaat ingezet, terwijl het cruciaal is om de veiligheid en veerkracht te maximaliseren. Maar ook om schaalbaarheid en voorspellende diensten mogelijk te maken.

De nieuwste document management-technologie kan, indien correct geïmplementeerd, precies dit doen. Dit is mogelijk door een oplossing te bieden waarmee tijdrovende dagelijkse administratieve taken snel en efficiënt kunnen worden afgehandeld. Een moderne printinfrastructuur kan processen stroomlijnen en personeel vrijmaken om meer klantgericht te werken en problemen op te lossen.

Het voortouw nemen

Taken zoals het inscannen van formulieren die door klanten zijn ingevuld, of het automatisch invoeren van de informatie in databases, kunnen een verschil maken. Technologie die het gebruik van data ondersteunt, is in te zetten om foutgevoelige invoer van data te voorkomen. Bovendien kunnen zo handgeschreven notities via een intern samenwerkingsplatform worden gedeeld, waardoor de afhankelijkheid van papier en de administratieve last voor professionals afneemt.

Managed printservices bieden een platform waarmee bedrijven zichzelf voortdurend kunnen verbeteren en controleren. Efficiëntiewinsten op de lange termijn zijn proactief beheer van supplies, automatische servicerapportage, een betere kostenbeheersing en verbeterde duurzaamheid.

In een tijd waarin organisaties te maken hebben met toenemende technologische en financiële druk, stellen printers die op afstand worden beheerd bedrijven in staat om kwalitatief hoogwaardige, effectieve en efficiënte diensten te leveren die meer doen voor minder geld. Zoek naar een printerpartner die inzicht heeft in de situatie van de klant, en die vooroploopt op het gebied van digitale innovatie. Sommige leveranciers hebben meer dan 25 jaar ervaring met apparaten in de meest complexe netwerkomgevingen en gevarieerde fysieke omstandigheden – ervaring die is aan te passen om aan de specifieke behoeften van elke sector te voldoen. Waarom zou je met minder genoegen nemen?

Meer over

ArchiveringDatabasesDiensten

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

ActueelInnovatie & Transformatie

Airbus werkt met 3d-platform en digital twins Dassault Systèmes

IBM
ActueelInnovatie & Transformatie

IBM investeert miljarden in VS

ActueelInnovatie & Transformatie

EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

benelux
ActueelData & AI

Benelux loopt voorop in ai-revolutie

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Wijn als lokaas: Russische hackers infiltreren Europese diplomatie

ActueelData & AI

Gartner: dynamische software verandert het zakendoen

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs