Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

KPN levert Content Guru-contactcentrum aan Sanoma

14 juli 2017 - 09:39ActueelCloud & InfrastructuurKPNSanoma
Suzanne Martens

KPN vervangt de on-premises-contactcentrums van Aldipress in Nederland en VanIn in België, bedrijfsonderdelen van de Finse uitgeverij Sanoma Group, met een cloudoplossing van zijn Nederlandse partner Content Guru. De implementatie wordt in oktober 2017 afgerond. De uitgever heeft als doel om de oplossing daarna bij alle Europese merken in te zetten. Dit om uniformiteit en één centraal beheerpunt te realiseren.

Sanoma Group, een Finse uitgeverij, beschikt over diverse merken en nevenvestigingen in Finland, Nederland, België, Polen en Zweden. Die bedrijfsonderdelen, waaronder VanIn (een Belgische educatieve uitgeverij) en Aldipress (Nederlandse distributeur van tijdschriften en romans), beschikken ieder over een on-premises-oplossing voor het contactcenter.

De uitgeverij stelt dat deze oplossingen verouderd zijn en schreef daarom vorig jaar een opdracht uit voor een nieuw, cloudgebaseerd, contactcenter. Die oplossing moet de oplossingen in Europa harmoniseren. Daarnaast moet het integreren met de Skype4Business-kantoortelefonieomgeving. Om welke oude it-systemen het gaat, wil Sanoma in het midden laten.

Centrale omgeving

De keuze viel op het Storm Cloud Contact Center-oplossing van Content Guru, die in Nederland door partner KPN verkocht, geleverd en geïmplementeerd wordt. Dat telecombedrijf maakt daarbij gebruik van haar netwerk en infrastructuur. In eerste instantie wordt deze bij VanIn en Aldipress geïmplementeerd. Dat moet oktober dit jaar afgerond zijn.

Sanoma wil de oplossing uiteindelijk bij alle bedrijfslocaties inzetten. Het zal in eerste instantie uitbreiden bij de andere Nederlandse merken, en heeft Finland en Zweden op de planning staan. Om welke bedrijfsonderdelen het exact gaat, wil Sanoma geen uitspraken doen.

Over de uitbreiding naar Polen en België zijn geen plannen bekend. 

Het contactcentrum van Content Guru zorgt naar eigen zeggen voor één centrale omgeving die voor alle nevenvestigingen in alle landen. ‘Doordat we een cloudoplossing gebruiken, kunnen we de oplossing separaat instellen en beheren. Hierdoor kunnen we per locatie kijken wat daadwerkelijk nodig is. Bovendien worden al onze locaties met elkaar verbonden en we kunnen het hele systeem beheren vanaf één locatie’, aldus Arnold Preusterink, servicemanager technical services bij Sanoma.

Sanoma is in Nederland en België bekend van merken als Libelle, Margriet en VTwonen. 

Meer over

Universal Communications

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Kwantum
ActueelCloud & Infrastructuur

Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

cybersecurity
ActueelCarrière

Kort: Betere soft skills nodig voor cybersecurity-medewerkers, ontslagronde Crowdstrike, Gates fakkelt Musk af en…

ActueelCloud & Infrastructuur

Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

ActueelCarrière

Helft bedrijven kijkt voor it’ers naar het buitenland

ActueelCloud & Infrastructuur

Digital Realty biedt directe lijn met Microsoft Azure

Boete
ActueelCloud & Infrastructuur

EU legt Apple en Meta onder nieuwe Big Tech-wetgeving forse boetes op

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs