Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Deal handen schudden overname

Webhelp koopt Greenpoint voor online-klantcontrole

18 september 2017 - 09:12ActueelCloud & InfrastructuurWebhelp Nederland
Pim van der Beek

De Franse business process outsourcing (bpo)-specialist Webhelp neemt het Franse Greenpoint over. Dat bedrijf levert ict-toepassingen die bedrijven helpen om te voldoen aan wet- en regelgeving, ook wel regtech genoemd. Door de overname verbreedt Webhelp het bpo-aanbod met diensten voor het digitaal controleren van klantgegevens.

Webhelp ziet de vraag naar digitale en mobiele oplossingen rondom compliancy (wet- en regelgeving) sterk groeien. Het gaat bijvoorbeeld om de vraag naar diensten voor het identificeren van klanten en het aangaan van een overeenkomst, het zogenoemde onboarden van klanten. Niet alleen komen er meer regels die de consument beschermen als hij zich als klant bij een bedrijf aanmeldt, ook wordt er strenger op toegezien of die verbintenissen juridisch gezien in de haak zijn.

Volgens strategisch adviesbureau Roland Berger zullen Europese banken in 2020 jaarlijks meer dan één miljard euro uitgeven aan digitaal en mobiel ‘know your customer’ (kyo)-management. Door de overname van Greenpoint springt Webhelp in op die groeimarkt.

De oprichters van Greenpoint behouden de dagelijks leiding van het nieuw geformeerde Webhelp KYC Services (WKS) dat gevestigd blijft in Issy-Les-Moulineaux, Frankrijk.

KYC

Volgens Gert-Jan Morsink, directeur van Webhelp Nederland en lid van de raad van bestuur van de Webhelp Groep, is er zowel qua bedrijfsvoering, techniek en op zakelijk vlak synergie tussen beide bedrijven.

‘Door deze samenwerking biedt Webhelp haar opdrachtgevers nieuwe oplossingen op het gebied van digitalisering van KYC en het vereenvoudigt het onboardingproces van klanten.’

Overname Telecats

Greenpoint verwerkt naar eigen zeggen miljoenen documenten per jaar en ondersteunt bedrijven in verschillende sectoren zoals: Mangopay (fintech), Plutus (Blockchain), Bourse Direct (online handel), Unilend (leningen via crowfunding), Verlingue (verzekeringen), Century21 (onroerend goed) en Winamax (online games en gokspelen).

Deze overname volgt op de opening van een vestiging van Webhelp in Riga (Letland) en de overname van het Nederlandse Telecats, specialist in spraaktechnologie. Bovendien heeft Webhelp in 2016 Netino (social media strategie en monitoring) en MyStudioFactory (digital & mobile customer experience) overgenomen.

KPN, ING, Nuon, Vodafone

Business process outsource Webhelp specialiseert zich in diensten voor het verbeteren van klantervaringen en betaalbeheer. Het telt 35.000 medewerkers in 28 landen. Het klantenbestand bestaat onder meer uit KPN, ING, Nuon (Vattenfall) en Vodafone.

Meer over

DienstenOvername

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Contract ondertekenen
ActueelInnovatie & Transformatie

Webhelp breidt uit met overname Sellbytel

ActueelCarrière

Webhelp benoemt Ronald van Schijndel tot ceo

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs