Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
stijging

Bloomreach: waarde verdubbeld én injectie 175 mln

24 februari 2022 - 15:42ActueelCloud & InfrastructuurBloomreach
Pim van der Beek

Het Amerikaanse Bloomreach, aanbieder van allerhande diensten rondom e-commerce, online klantenbinding en data-analyse, profiteert flink van de corona-lockdown. Het afgelopen jaar verdubbelde de waarde van het bedrijf volgens vermogensbeheerder Goldman Sachs tot 2,2 miljard dollar. Die investeerder steekt bovendien 175 miljoen dollar in het bedrijf. Dat wordt aangewend voor nieuwe diensten die klantcontact nog persoonlijker moeten maken.

Bloomreach, dat in 2016 open-source-cms-gigant Hippo kocht, beweegt op het snijvlak van marketing, (e-)handel en analyses (gevoed door kunstmatige intelligentie). Het bedrijf wil oplossingen aanbieden waarmee het juiste product op het juiste moment op het juiste kanaal aan een klant wordt gepresenteerd. Het wil af van het handmatige samenvoegen van tools en databronnen. Productgegevens moeten realtime inzichtelijk zijn.

De investering van 175 miljoen dollar van de vermogensbeheertak van Goldman Sachs komt bovenop een investering van 150 miljoen dollar die het bedrijf een jaar geleden ophaalde bij investeerder Sixth Street Growth.

Cloud

In een persbericht over de nieuwe investering van 175 miljoen en de verdubbeling van de bedrijfswaardering, schrijft Bloomreach dat de afgelopen twee jaar de adoptie van e-commerce enorm is versneld. ‘Consumenten vertrouwen steeds meer op digitale kanalen om producten te kopen.’ Het bedrijf zet dan ook vol in op datagestuurde personalisatie van dat klantcontact.

Er zijn meerdere overnames gedaan en producten doorontwikkeld om te komen tot wat Bloomreach de ‘Commerce Experience Cloud’ noemt. De hoofdingrediënten van die diensten worden gevormd door ai-gestuurd zoeken; content management en marketingautomatisering voor klantrelatiebeheer. Het bedrijf bedient meer dan 850 klanten, waaronder Ahold, Bosch, ING, NS, Puma, PVH, FC Bayern München en Marks & Spencer.

De oprichter van Hippo, Tjeerd Brenninkmeijer, is na de overname van zijn bedrijf aan boord gebleven als directeur EMEA. In die rol is hij verantwoordelijk voor de groeistrategie, strategische overnames en samenwerkingen en bedrijfsvoering in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. 

Meer over

Diensten

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Handen schudden
ActueelCloud & Infrastructuur

Bloomreach haalt 150 miljoen op en koopt Exponea

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs