Managed hosting door True

Adidas profileert zich als it-bedrijf tijdens hackaton

Zoektocht naar innovaties en Europees it-talent

Foto: TK Kurikawa (Shutterstock)

Sportmerk Adidas wil inspelen op het potentieel van it- en technologie. Het wil zich dan ook meer profileren als een techbedrijf dat zich bezighoudt met sport. Om die ambitie bij jonge it’ers bekend te maken, organiseert het de komende maanden diverse hackatons verspreid over Europa. Hiermee hoopt het sportmerk enerzijds talent aan zich te binden en anderzijds innovaties door te voeren.

Adidas wil de overstap maken naar een techbedrijf dat zich bezighoudt met sport. Het zet daarom volop in op de werving van jonge talenten die een it-studie volgen of net afgestudeerd zijn. Om het aantrekken van it-talent te stimuleren, organiseert het sportmerk jaarlijks hackatons. Tijdens deze wedstrijden worden deelnemers uitgedaagd om in teamverband voor 48 uur aan de slag te gaan met verschillende uitdagingen.

Dit jaar organiseert Adidas vier hackatons verspreid over vier Europese steden: Amsterdam, Barcelona, Madrid en Sofia. In iedere stad werken de kandidaten aan een unieke uitdaging, toegespitst op het snijvlak van sport, technologie en (online) shopping. Zo moeten deelnemers in Barcelona nadenken over een nieuwe manier van winkelen, worden hackers in Sofia uitgedaagd om de klantbinding via technologie te versterken en wordt er in Madrid gekeken hoe innovatie binnen sportartikelen centraal kan staan. 

Online ervaring

De hackaton in Amsterdam, die op 9 en 10 juni wordt georganiseerd, wordt toegespitst op de online ervaring van de Adidas-uitingen, zoals de webshop. Deelnemers worden uitgedaagd om de online ervaring door middel van personalisatie naar een volgend niveau te tillen. Hierbij stelt Adidas zijn database en tools beschikbaar.

Bij iedere wedstrijd komt een winnend team uit de bus. Zij gaan voor de finale naar het Adidas-hoofdkantoor in Duitsland. Hier pitchen de finalisten hun prototype aan de top it-laag van het sportmerk. Zij maken hiermee kans op een Adidas-prijzenpakket en om hun idee daadwerkelijk bij Adidas te ontwikkelen.

Via deze wedstrijd hoopt Adida nieuwe innovaties door te kunnen voeren en de finalisten aan zich te kunnen binden.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Jouw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-04-13T11:55:00.000Z Suzanne Martens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.