Formule 1 sluit samenwerking met Lenovo

Lenovo is partner geworden voor het nieuwe seizoen 2022 van de Formule 1, de koningsklasse van de autosport. In de meerjarige overeenkomst met de Formule 1-raceorganisatie is afgesproken Lenovo-technologie te gebruiken voor fan- en uitzendtoepassingen.

De uitzendingen van de Formule 1-races, zowel via televisie als online, vergen veel datacapaciteit. Lenovo levert daarvoor hardware en high performance computing- en serveroplossingen voor broadcast-toepassingen, zowel voor de kantoororganisatie als tijdens races.

Daarnaast wil de Formule-organisatie nieuwe oplossingen om fans beter te bedienen. Lenovo denkt daarbij aan het gebruik van augmented en virtual reality om de F1-fans op een andere manier met de sport te verbinden.

In het kader van de samenwerking worden tevens tien studiebeurzen voor technici verleend. Dit maakt ook deel uit van de aankondiging eerder dit jaar dat de F1 tot 2025 initiatieven ondersteunt om ondervertegenwoordigde groepen betere kansen voor werkgelegenheid en onderwijs te creëren.  

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-03-11T12:59:00.000Z Rik Sanders
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.