Hub van Orange Belgium moet digitale kloof dichten

Orange Belgium opent in hartje Brussel een Orange Digital Center. Het moet dienen als ondersteunings- en ontwikkelingscentrum waar iedereen digitale en ondernemersvaardigheden kan verwerven en uitbouwen.

Het was Petra De Sutter, vice-eersteminister en minister van Ambtenarenzaken, Overheidsbedrijven, Telecommunicatie en Post en Mari-Noëlle Jégo-Laveissière, deputy ceo van de Orange Groep, belast met de operationele activiteiten van Orange in Europa, die op de plechtigheid aanwezig waren.

Het Orange Digital Center is gratis toegankelijk voor iedereen die wil bijleren aan de hand van concrete projecten, opleidingen, workshops en conferenties voor de meest uiteenlopende doelgroepen: jongeren, mannen en vrouwen, al dan niet gekwalificeerd, studenten en werkzoekenden. Wat gaat er in het center gebeuren? ‘Activiteiten die gaan van digitale opleidingen tot het coachen van kleine bedrijven en startups aan de hand van reële trajecten rond persoonlijke en zakelijke groei’, klinkt het bij Orange.

Orange verbindt zich er intussen toe om tegen 2025 een Orange Digital Center te openen in alle landen waar het operationeel is. Het centrum zal dienen als overkoepelende instelling voor tal van verschillende initiatieven. Het is de bedoeling om een reëel netwerk van kansen uit te bouwen dat gedragen wordt door Orange Belgium en lokale partners. Bij die partners horen opleidingscentrum BeCode dat mee instaat voor de Digital Academy. Daarnaast is er vanuit Orange ook een Solidarity FabLab, een digitale productieworkshop waar je leert hoe je een 3d-printer, lasersnijmachine of digitale borduurmachine moet gebruiken.

Initiatieven

Al die initiatieven komen boven op andere programma's van Orange, zoals Orange Fab, een acceleratorprogramma voor startups, dat net zijn vijfde seizoen heeft afgetrapt in België, met focus op vr/ar en de metaverse. Maar ook Orange Ventures, een (internationaal) programma van de Orange Group dat investeert in startups om hen te helpen door te groeien en internationaal te gaan.

Het is duidelijk tijd van initiatieven rond digitale inclusie. Vorige week stelde BNP Paribas Fortis en Proximus een initiatief rond digitale inclusie voor. Deze week was er ook al een digitale evaluatietool, een initiatief van Microsoft, Proximus en Agoria.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-06-22T11:15:00.000Z William Visterin
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.