Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Chatbot

Chatbots beginnen door te breken in België

02 mei 2019 - 09:47ActueelInnovatie & Transformatie
William Visterin

Bijna één Belgisch bedrijf op vijf maakt vandaag gebruik van chatbots. Bij het gebruik van artificiële intelligentie in zijn geheel ligt dat percentage op 25 procent. Bij blockchain op 10 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van Beltug.

De cijfers komen uit de marktstudie ‘zakelijke Belgische ICT-markt 2019’ die Beltug onlangs voorstelde.

Hierin werd ook gepolst ook in welke mate nieuwe technologieën in het bedrijfsleven gebruikt worden. Chatbots bleek hier in verhouding vrij hoog te scoren. Al bijna 20 procent  van de gecontacteerde Belgische organisaties maakt gebruik van chatbots.

IoT

Ook Internet of Things, intussen een vertrouwd concept en technologie, is behoorlijk doorgebroken. 20 procent van de grote bedrijven maakt gebruik van communicatie tussen machines met gebruik van een simkaart, 16 procent zonder gebruik van een simkaart.

Deze cijfers kunnen niet worden opgeteld, een bedrijf kan immers beide gebruiken. ‘Kmo’s zijn mee met de trend, hun scores liggen niet noemenswaardig lager’, klinkt het bij Beltug.

Artificial intellgence

Ook blockchain doet (stilaan) zijn intrede: al meer dan 10 procent van de Belgische bedrijven heeft een project, en 12 procent heeft plannen om binnen de volgende 2 jaar van start te gaan.

Artificiële intelligentie werd al geïmplementeerd bij één op de vier, en nog eens bijna 20 procent is van plan om er mee te starten binnen de twee jaar.

Als de verwachtingen werkelijkheid worden dan zal meer dan 40 procent van de bedrijven AI gebruiken tegen 2021.

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Lawren.io-oprichters Dries Wijnen (links) en Dominic Wijnen
AchtergrondInnovatie & Transformatie

Chatbot van Lawren.io digitaliseert advocatuur

ActueelData & AI

Ingenico-chatbot spreekt gewone mensentaal

Danielle Jacobs Beltug
ActueelInnovatie & Transformatie

Beltug eist dat GBA eindelijk directie krijgt

Chatbot
ActueelOverheid

Chatbots komen opzetten bij overheid

ActueelCloud & Infrastructuur

Beltug stelt vragen bij komst vierde operator

AchtergrondCarrière

Beltug-directeur stoomt België klaar voor GDPR

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs