Met Zoom Mail en Calendar verwacht de fabrikant het bedrijfsleven beter te ondersteunen bij het faciliteren van moderne werkwijzen, zoals hybride werk. De functionaliteit verschijnt in twee varianten. Met de clients-variant kunnen aanbieders van e-mail en agenda's integreren via nieuwe clients. Met de services-variant kunnen organisaties een Zoom-hosted end-to-end e-mail- en agendadienst opzetten, met vijftien of honderd GB opslagruimte.
Volgens de fabrikant heeft de integratie als voordeel dat gebruikers niet meer tussen applicaties hoeven te wisselen en dat alles is gebundeld in één platform. Zo wordt het gemakkelijker om e-mails door te zetten naar chatkanalen en kun je binnen het platform gemakkelijker Zoom-meetings inplannen. Dit is bij veel andere videovergadertools, zoals Microsoft Teams, ook mogelijk.
Chatbots en virtuele salesondersteuning
Tegelijkertijd kondigt Zoom andere functies aan die de communicatie zouden verbeteren, zoals ai-gedreven chatbots, virtuele coworking-ruimtes en virtuele ondersteuning voor salesmedewerkers tijdens gesprekken met potentiële klanten.
Gelijktijdig met de aankondiging van nieuwe functionaliteit, maakt Zoom een samenwerking met Palo Alto Networks bekend. De twee integreren enkele van hun producten. Ze hopen daarmee hun wederzijdse klanten een betere gebruikerservaring te bieden en bedrijven te helpen bij vereenvoudiging en beveiliging van hybride werk.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren