150 miljoen voor maaltijdsoftwarebedrijf Deliverect

Dit artikel delen:

Deliverect, een Belgische leverancier van software waarmee restaurants thuisleveringen beheren, heeft tijdens een vierde financieringsronde honderdvijftig miljoen dollar opgehaald. In totaal is er nu 240 miljoen dollar in het bedrijf gepompt.

De Series D-financieringsronde De ronde werd geleid door Coatue Management LLC en Alkeon Capital Management, samen met bestaande investeerders Newion, OMERS Ventures, DST Global, Redpoint Ventures en Smartfin. De bedrijfswaardering wordt geschat op 1,4 miljard dollar waarmee Deliverect de zogeheten unicorn-status bereikt.

Deliverect, opgericht in 2018, claimt dat zijn software wordt ingezet op meer dan twintigduizend locaties in dertig landen. Het platform automatiseert de online-bestellingen van restaurants vanaf een centraal punt, waarbij bezorg-, tafelapp- of afhaalverzoeken van diensten als Uber Eats, Takeaway.com, Deliveroo en Shopify worden aangenomen en rechtstreeks naar de keuken worden overgebracht. Zowel kleine onafhankelijke restaurants en ketens, zoals De Pizzabakkers, als grote wereldwijde ketens, waaronder Kentucky Fried Chicken, gebruiken Deliverect om hun maaltijden naar de klant te brengen.

Deliverect wendt de investering aan voor productontwikkeling en uitbreiding, waarbij naast restaurants ook gemakswinkels (convenience stores) en supermarkten bediend zullen worden. Ook lanceert het bedrijf een speciale appstore.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-01-24T12:34:00.000Z Rik Sanders


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.