CM.com stapt in Britse fintech

fintech

CM.com neemt een minderheidsbelang in het Britse fintech-bedrijf Phos. Dat stelt de Bredase onderneming in staat een volledig op software gebaseerd point-of-sale-systeem (softpos) toe te voegen aan de eigen betaaloplossingen.

Het beursgenoteerde techbedrijf stort zich behalve op messaging en ticketing steeds meer op fintech. In maart van dit jaar werd al het point of sale (pos)-betalings-acceptatieplatform PayPlaza overgenomen.

Om de samenwerking met de Britten verder te versterken, investeert CM.com twee miljoen euro in Phos. Het fintech-bedrijf kan hiermee uitbreiden naar de VS en het ontwikkelingsteam versterken. De investering in Phos betekent een volgende stap voor CM.com om omnichannel-communicatie- en betalingsoplossingen aan te bieden vanuit één enkel platform.

Betalingen via softpos-technologie zijn eenvoudig, stelt CM.com. Klanten hebben een kaart of betalen met Apple Pay of Google Pay via het Android-apparaat van de handelaar. In tegenstelling tot andere marktspelers ondersteunt de app van CM.com met de technologie van Phos ook betalingen boven de vijftig euro. Klanten kunnen veilig hun pincode invoeren op het apparaat van de handelaar of de betaling goedkeuren via Apple Pay of Google Pay. De applicatie voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen van Visa en Mastercard. Dit leidt tot minder contant geld, snellere en veiligere betalingen.

Zandvoort

Omdat deze technologie past bij evenementen, zal CM.com softpos gebruiken tijdens de komende Grand Prix in Zandvoort. Hierdoor kan dit evenement het eerste cashless-evenement op deze schaal zijn.

Jeroen van Glabbeek, ceo CM.com, noemt de technologie schaalbaar en wereldwijd relevant voor alle sectoren. 'Verschillende kassasoftwarebedrijven hebben de app van CM.com al geïntegreerd om grote winkelketens te helpen bij hun zoektocht naar wachtrijen. De app stelt verkopers in staat om de betalingen ter plaatse in de gangpaden uit te voeren. Naast de sectoren retail, horeca en evenementen zien we volop kansen voor taxichauffeurs of bezorgdiensten', aldus Van Glabbeek.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-08-24T11:26:00.000Z Alfred Monterie
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.