Freshworks haalt 100 miljoen dollar op

Leverancier van crm-software Freshworks heeft een investering van honderd miljoen dollar veiliggesteld. Het Amerikaanse bedrijf gebruikt het geld voor wereldwijde groei en verdere ontwikkeling van zijn software as a service (SaaS-)platform.

De softwareleverancier biedt onder meer oplossingen voor klantenservices voor zowel grote als kleine organisaties. De verschillende producten zijn beschikbaar via een geïntegreerd SaaS-platform. Freshworks is ook actief in de Benelux. Nederlandse klanten zijn Brunel, Manpower en Travix. In België bedient het AZ Delta, BAM Belgium, Descartes en Katholieke Universiteit Leuven. 

Benelux-klanten worden bediend door een aantal Nederlandstalige accountmanagers. Zij doen dit vanuit Berlijn. Andere bekende klanten zijn bijvoorbeeld Unicef, Siemens, Decathlon, Teamviewer en Metro, het moederbedrijf van groothandel Makro.

Seqoia

De nieuwe investering is afkomstig van Seqoia Capital India en Accel Partners. In totaal heeft Freshworks tot nu toe 250 miljoen dollar kapitaal aangetrokken. Afgelopen juni werd bekend dat het bedrijf voor het eerst meer dan 100 miljoen aan terugkerende jaaromzet gegenereerd. De onderneming werd opgericht in 2010 als Freshdesk en heeft zijn hoofdkantoor in Californië. De roots van het bedrijf liggen in de Indiase stad Chennai.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2018-08-01T11:59:00.000Z Diederik Toet


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.