Belgische Connus naar Nederland en Frankrijk

Alexandre Goossens

Alexandre Goossens, oprichter van Connus.

Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter de Belgische startup een gloednieuwe versie van hun platform om influencer-marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken. Connus maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, de grootste startup-community van België.

Influencer-marketing wordt een almaar belangrijkere strategie binnen de marketingmix van bedrijven. Via influencers of content creators - personen met een groot bereik op sociale media die promoboodschappen sturen naar hun publiek - kunnen merken op een efficiënte manier hun doelgroepen bereiken. Volgens recent onderzoek van Forbes besteden bedrijven tegen het einde van 2022 meer dan vijftien miljard dollar in influencer-marketing.

Toegankelijker voor bedrijven

"Bedrijven kunnen nog hulp gebruiken bij het vinden van de juiste influencer"

Alexandre Goossens, oprichter van Connus, werkte zelf bij een influencer-marketingbureau en stelde vast dat deze marketingtechniek beter kon. ‘Influencer-marketing blijft aan populariteit winnen door de groei van sociale media. Maar bedrijven kunnen nog hulp gebruiken bij het vinden van de juiste influencer, die bij de visie en de missie van hun bedrijf past. Het zoeken naar de juiste influencers, kost bovendien tijd. Met ons platform maken we influencer-marketing toegankelijker voor bedrijven.’

Bedrijven en influencers registreren zich op het platform en duiden bepaalde parameters aan, zoals doelgroep, sector, sociale-mediakanalen, compensatiemanieren en locatie. Wanneer beide partijen gemeenschappelijke criteria aangeven, worden zij, dankzij de geïntegreerde technologie in het platform, aan elkaar voorgesteld en ontstaan er waardevolle matches om een influencer-marketingcampagne op te starten.

Boost

Met de vernieuwde versie van hun platform wil Connus gebruikers efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker met elkaar in contact brengen. Tijdens de pandemie kreeg de startup een boost en bereikt het inmiddels meer dan 850 bedrijven, 1.500 influencers, en heeft het tienduizend matches gerealiseerd.

Connus mikt tegen het einde van het jaar op een omzet van 250.000 euro. De Gentse startup wil tegen begin volgend jaar zijn intrede maken in Nederland en Frankrijk. Het team haalt op dit moment bijkomend kapitaal op in samenwerking met WinWinner om het bedrijf internationaal uit te breiden.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-06-13T11:59:00.000Z Sander Hulsman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.