Volgens DXC is er een groeiende vraag naar Servicenow-dienstverlening in de software-as-a-service (SaaS)-markt voor grote ondernemingen. Samen bieden de partijen klanten cloudgebaseerde oplossingen die verder gaan dan alleen 'it service management (ITSM)' en de gehele onderneming omvatten, van risicobeheer en compliance tot het managen van het menselijk kapitaal. Het betreft bedrijfsbreed servicemanagement, dat naast it de bedrijfsvoering, de klantenservice, personeelszaken en beveiliging omvat.
TESM is opgericht in 2013 door een aantal ervaren servicemanagementexperts en werkt met zo'n tweehonderd Servicenow-experts. Het heeft zijn hoofdkwartier in Londen en kantoren in New York, Dublin, Rotterdam, Frankfurt en Sydney. TESM telt met name banken en farmaceutische concerns als klant.
Businessnow, opgericht in 2014, biedt advies, implementatie en training op het gebied van Servicenow in Scandinavië. Er werken ruim zestig man bij het van oorsprong Deense bedrijf.
Praktijk
DXC heeft zijn wereldwijde Servicenow-praktijk uitgebreid door in 2015 Fruition Partners te verwerven. Vorig jaar oktober kocht het it-concern nog ict-dienstverlener en Servicenow-partner Logicalis SMC uit Rijswijk. Dit werd in Fruition geïntegreerd. Bij dat onderdeel zijn inmiddels zo'n zevenhonderd man actief in de Servicenow-dienstverlening.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: