Managed hosting door True

Online klantenservice populair in België

Dit artikel delen:

Steeds meer Belgische merken beseffen het belang van online klantenservice. Belgische bedrijven antwoorden gemiddeld binnen de 2,5 uur op 21 berichten per dag. Dit blijkt uit een onderzoek van de webcare tool Coosto dat gisteren gepresenteerd werd op de Social Media Summit in Brussel.

Het social media gebruik van veertig bedrijven werd door hen een jaar lang geanalyseerd. Belgische bedrijven ontvangen gemiddeld 45 berichten via Twitter en 53 via Facebook per dag. Bedrijven zullen eerder reageren via Twitter dan via Facebook blijkt uit het onderzoek.

Telenet, De Lijn en Proximus zijn de drie beste leerlingen van de klas als het op reageren aankomt.

Opvallend is dat het aantal gebruikers van Facebook in België een heel stuk hoger ligt dan bij Twitter, maar dat Twitter toch vaker wordt gebruikt voor de online klantenservice. ​

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.