‘Sinds 2012 hebben wij al in meer dan twintig steden en gemeenten in België en Nederland slimme digitale instrumenten uitgerold waarmee de lokale detailhandel versterkt wordt en zij zich vanuit citymarketing beter kunnen gaan promoten. Op het Urbain-platform functioneren inmiddels meer dan vijftienhonderd handels- en horecazaken en 250.000 gebruikers’, geeft Maarten Decramer, de managing director van Het Opzet aan.
‘In Kortrijk gaan we met het platform nog een stap verder’, vervolgt Decramer. ‘We koppelen er namelijk een verenigingsluik aan. Verenigingen en communities kunnen gebruik maken van onze digitale tools en vooral de grote promotiemogelijkheden naar de beoogde meer dan 75.000 gebruikers in Kortrijk’,
Inwoners, klanten en bezoekers van de Groot-Kortrijkse handels- en horecazaken ontvangen een virtueel account. Dit account is te beheren via de Smart Kortrijk Pas én de mobiele applicatie. Gebruikers kunnen winstkansen op wekelijkse prijzen én stadspunten sparen. Gespaarde punten kunnen verzilverd worden in kortingen, voordelen, geschenken en gadgets. In steden zoals Tongeren, Poperinge en Sint-Truiden sparen inwoners en klanten al winstkansen en stadspunten over alle deelnemende handelaars heen.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: