Proximus worstelt met klantendienst

Dit artikel delen:
Proximus

Telecomgroep Proximus heeft te kampen met een onderbezetting op zijn klantendienst. Corona speelt hiermee een rol, maar verklaart niet alles.

De wachtmuziek van @proximus komt wel overeen met hun wachttijd... A little longer’, zo schreef ene @DJTheWidowmaker een paar dagen geleden op Twitter. Ook bij andere accounts zagen we meldingen van een halfuur tot ruim twee uur.

Telecom- en energiebedrijven, en vooral hun klantendiensten, worden wel regelmatig online met de vinger gewezen. Maar de laatste weken lijken de meeste klachten toch vooral over Proximus te gaan, en dan vooral over de lange wachttijd bij hun klantendienst.

Proximus bevestigt de problemen. Op de website van Proximus lezen we: 'Momenteel hebben we een langere wachttijd voor het behandelen van e-mails. We zoeken naar een oplossing.'

Minder winkelbezoek

Het telecombedrijf wijst op verschillende oorzaken. Het aantal oproepen in de vakantiemaanden was, doordat minder mensen naar het buitenland trokken, groter dan normaal. Terwijl de klantendienst in die periode traditioneel net met een kleinere bezetting werkt. Ook zetten klanten in coronatijden, en ook vandaag nog, blijkbaar minder de stap naar een fysieke Proximus-winkel.

De woordvoerder wijst, in de krant De Tijd, ook op het succes van hun bundel Flex en een, eveneens door corona, trager dan geplande rekrutering bij de externe callcenters.

Grote klanten

Al speelt, volgens vakbond ACOD, ook het enthousiasme voor het eerdere vrijwillige vertrekplan (met een reorganisatie van 1.300 jobs) van Proximus een rol. De vakbond waarschuwde toen voor een tekort aan medewerkers bij de klantendienst, ook voor het opvolgen van grote klanten. 

Intussen blijven studenten enkele weken langer aan de slag in het callcenter, en werft Proximus ook aan. Al zou, volgens de woordvoerder, de situatie de komende weken op de klantendienst moeten verbeteren.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Toch nog eventjes meegeven dat de problemen bij Proximus een maand na dit artikel helemaal niet opgelost zijn. Mijn ouders, tachtigers, hebben 6 dagen lang ZES DAGEN zonder telefonie, tv en internet gezeten. Via de website kregen we Proximus niet te pakken, het enige wat we konden doen, was bellen, met wachttijden van 1 uur vooraleer je een medewerker aan de telefoon kreeg die dan eigenlijk niet kon zeggen wat de oorzaak was en ook niet wanneer het zou opgelost worden. Op dag 6 's avonds constateerden we ineens dat we terug contact hadden met de buitenwereld. Een excuus of een uitleg is tot op heden nog niet gekomen en de klantendienst is ... niet bereikbaar.

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-09-03T09:29:00.000Z William Visterin
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.