Cegeka’s keuze om in Griekenland een nieuw klantenservicecentrum te openen, is gebaseerd op de combinatie van de aanwezigheid van genoeg bekwame ict'ers en een culturele fit.
'Griekenland kent een mooie geschiedenis op vlak van vakmanschap en creativiteit. We verwachten de volgende drie jaar een Grieks team van driehonderd medewerkers op te bouwen', zegt Tom de Vos, manager EDC van Cegeka. Het 'klassieke' verhaal van Cegeka start in Athene, maar er wordt nu al bekeken welke mogelijkheden er zijn om ook elders in het land, zoals in Thessaloniki, een kantoor te openen.
De opening van een Griekse bedrijfsruimte speelt in op de toekomstige groei van Cegeka. 'Er is behoefte extra capaciteit te creëren om onze klanten te helpen in hun digitalisering', zegt Stijn Bijnens, algemeen directeur van Cegeka. 'De uitbreiding naar Griekenland stelt ons in staat flexibeler te zijn en beter te kunnen inspelen op de groeiende vraag van onze klanten.'
Cegeka behaalde vorig jaar een omzet van 871 miljoen euro en een brutowinst van 95 miljoen euro. Het ict-huis telt ruim 5.500 medewerkers.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren