BSA richt compliancecampagne op Franstalige KMO

Dit artikel delen:
compliance

BSA | The Software Alliance start een nieuwe bewustwordingscampagne, waarin het Franstalige Belgische kmo’s wijst op de noodzaak van inzicht in software compliancy. De campagne volgt op een soortgelijke en succesvolle campagne onder Vlaamse kmo’s, die in april 2016 plaatsvond.

Recente analyses wijzen erop dat bedrijven zich niet altijd bewust zijn van gevaren van software inclompliancy, bijvoorbeeld door een gebrek aan juiste licenties voor server-, desktop- en veiligheidssoftware. Verder blijkt dat ze vaak niet in staat om op autonome wijze inzicht te krijgen in incompliancy binnen de eigen organisatie. Recent onderzoek toont aan dat voor 23 procent van alle bedrijfssoftware in België geen licentie aanwezig is, wat gelijkstaat aan een geschat jaarlijks omzetverlies van 173 miljoen euro (190 miljoen Amerikaanse dollar) voor de software-industrie.

Via deze campagne kunnen Franstalige kmo’s op een concrete manier hun eigen compliancysituatie beoordelen om het risico op illegaal softwaregebruik te verminderen. Het programma biedt bedrijven ook de mogelijkheid om advies te krijgen van een onafhankelijke expert op het gebied van software-assetmanagement, of om die expert een risicoanalyse of zelfs een audit te laten uitvoeren.

Eerder werd dezelfde campagne in Vlaanderen uitgevoerd met als resultaat dat meer dan vijfhonderd bedrijven advies vroegen.  

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2016-11-14T11:42:00.000Z Kevin Stickens
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.