Peter McKay, co-CEO en president van Veeam: “Als we helemaal weg zijn van een product of merk bevelen we het vaak aan aan anderen. Een belangrijk onderdeel van de NPS is de bereidheid van een klant om producten of diensten aan anderen aan te bevelen. Deelnemers aan het onderzoek werd een eenvoudige vraag gesteld: hoe waarschijnlijk is het dat u Veeam aanbeveelt aan een vriend of collega? En de resultaten daarvan spreken voor zich. Met een algehele NPS van 73 – wat 3,5 keer hoger is dan het branchegemiddelde – overstijgt de tevredenheid van Veeam-klanten die van elke andere leverancier in onze sector ruim. Met de 133 klanten die we elke dag aan ons klantenbestand toevoegen en de 300.000 klanten die we nu in totaal hebben, kunnen medewerkers en partners van Veeam trots zijn op deze erkenning. Hiermee wordt nog eens benadrukt dat onze klantgerichtheid zijn vruchten afwerpt.”
Voor een nog nauwkeuriger beeld van de mening van klanten over de producten en diensten van Veeam kregen deelnemers enkele vragen met betrekking tot een aantal belangrijke cijfers. De basis-KPI’s (Key Performance Indicators) bleven sterk in 2018 – ze behaalden in bijna alle vier de categorieën alle een score van 9.0 of hoger op een schaal van 1 tot 10.
- 91 procent van de Veeam-klanten is volledig tevreden over Veeam als softwareleverancier.
- 91 procent van de Veeam-klanten zou Veeam-oplossingen aanbevelen aan vrienden en collega’s.
- 91 procent van de Veeam-klanten is van plan zijn contract te verlengen op het moment dat het huidige contract verloopt.
- 89 procent van de Veeam-klanten is volledig tevreden over de features en functionaliteit van de Veeam-producten die ze gebruiken.
Deze resultaten en de NPS vormen waardevolle feedback van klanten over de hele wereld.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: