Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

NTT brengt grootste geconnecteerde stadion naar de Tour de France Femmes

NTT Ltd., toonaangevende specialist op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, gebruikt technologie en innovatie om de fanbeleving te verrijken tijdens zowel de Tour de France als de Tour de France Femmes avec Zwift.

In 2022 vindt de eerste vrouwenwedstrijd plaats op de Champs-Elysées op 24 juli 2022 – de slotdag van de mannenrace. Aan de vrouweneditie, die eindigt op 31 juli 2022 op La Super Planche des Belles Filles, nemen 24 ploegen van 6 renners deel. NTT is inmiddels al 8 jaar de officiële technologiepartner van de Tour. 

Voor het allereerst, en net nu de populariteit van het vrouwenwielrennen toeneemt, brengt NTT de fans dichter bij de actie. Het bedrijf zet deze bijzondere gebeurtenis in de schijnwerpers door de implementatie van real time tracking van de renners, het Race Center en voorspellende modellen als ondersteuning van de Tour de France. Dit concept omvat onder meer @letourdata, een datagestuurde storytelling op sociale media en tv. Profielen van renners en teams, en de nieuwe koersradio geven unieke inzichten in het professionele vrouwenpeloton. ​ 

Daarnaast lanceert NTT samen met A.S.O. tal van nieuwe en verbeterde digitale diensten om fans overal ter wereld – zowel thuis als langs het parcours – een optimale ervaring aan te bieden: ​ 

  • Digital Human: NTT heeft een interactieve kiosk ontwikkeld met een door AI gegenereerde, realistische menselijke avatar die relevante informatie over de koers en toeristische trekpleisters geeft. Deze technologie wordt ingezet in de officiële fanshop bij de Grand Départ in Kopenhagen en in de Technical Truck van NTT aan de finish van elke rit.
  • Verbeterde 3D digitale tweeling: Vorig jaar creëerde NTT een digitale tweeling van het evenement. Zo konden medewerkers van de Tour in real time zien wat zich afspeelde, de activiteiten stroomlijnen en waar nodig bijsturen om te garanderen dat de wedstrijd vlot verliep. Voor deze editie werd de technologie geperfectioneerd. Het systeem is nu nog meer geconnecteerd, voor een slimmere organisatie van de race. Op die manier kan men sneller en beter geïnformeerd beslissen in een uiterst complexe omgeving die voortdurend verandert.
  • Strava-partnerschap: @letourdata – NTT’s kanaal voor live storytelling in samenwerking met Strava – brengt realtimevergelijkingen tussen amateurs, profs en de bergkoning (of snelste tijden) op de sociale media en tijdens de Tour-uitzendingen.

"Het vrouwenwielrennen zit in de lift. Dat werd duidelijk met de editie 2020 van La Course by Le Tour de France avec FDJ, die ruim 30 miljoen tv-kijkers trok. We zijn ontzettend trots dat we de fanbase blijven uitbreiden en een rol spelen in deze historische mijlpaal voor het vrouwenwielrennen. Als het gaat om gelijkheid in de wielersport is er nog veel werk aan de winkel. Maar we zijn enorm gedreven en zetten alles op alles om de toegankelijkheid van de sport te vergroten. Dankzij onze technologie kunnen we de koers naar meer fans dan ooit tevoren brengen”, verklaart Michele McGuire, Vice President of Managed Services Delivery Europa bij NTT Ltd. 

"Op technologisch vlak is zowel de mannen- als de vrouweneditie van de Ronde van Frankrijk buitengewoon dynamisch. Er is toegang tot realtimegegevens nodig voor een continu en vlekkeloos verloop én om de fans beter te informeren en maximaal te betrekken. Met zijn totaalpakket van oplossingen en zijn knowhow blijft NTT A.S.O. ondersteunen bij de transformatie van de beroemde wielerwedstrijd", besluit McGuire. 

“Bij A.S.O, zijn we bijzonder trots om de Tour de France Femmes avec Zwift te lanceren en te kunnen rekenen op belangrijke technische partners zoals NTT. Onze samenwerking met NTT staat erom bekend om fans dichter bij de actie te brengen. 2022 is een memorabel jaar voor het vrouwenwielrennen. Fans overal ter wereld zijn ongelooflijk enthousiast om de eerste Tour de France Femmes avec Zwift te beleven”, aldus Julien Goupil, Media & Partnerships Director bij A.S.O. ​ 

NTT staat A.S.O. nu bij voor 4 events in het vrouwenwielrennen: als officiële technologiepartner van de Tour de France Femmes avec Zwift, Parijs-Roubaix voor vrouwen, de Waalse Pijl voor vrouwen en Luik-Bastenaken-Luik voor vrouwen. Meer weten over hoe NTT A.S.O. ondersteunt? Bezoek https://services.global.ntt/tourdefrance.

Volg @letourdata op Twitter en zoek naar de racevoorspellingen van NTT via #NTTPredictor. ​ 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Sponsored content 

HPE information Governance solutions: controle over uw data

Door datagroei, hogere gebruikerseisen en regelgeving wordt datamanagement een steeds grotere uitdaging. En dat terwijl uw bedrijfsdata ook uw waardevolste bezit is. Met de flexibele, modulaire datamanagement-oplossingen van Hewlett Packard Enterprise neemt u het heft in handen en haalt u bruikbare inzichten uit uw data tegen zo laag mogelijke kosten. 

Ontdek in deze whitepaper hoe u Information Governance proactief aanpakt met maximaal voordeel en minimale kosten.

Lees hier verder.


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-07-04T14:21:22.000Z NTT
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.