Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

West-Vlaamse Creatief versterkt Antwerpse Oddball

Communicatiebedrijf Creatief uit Harelbeke maakt voortaan deel uit van het brand en experien-ce design agency Oddball. Het West-Vlaamse bedrijf is al meer dan veertig jaar actief in de communicatiewereld. Met de overname krijgt het Antwerpse Oddball voet aan de grond in West-Vlaanderen.

Creatief uit Harelbeke is al meer dan vier decennia actief in communicatie, zowel in b2b als b2c. De focus ligt op webdesign en grafisch werk, onder meer van catalogi, verpakkingen, huisstijlen en websites. Het team van zes is gevestigd in Harelbeke.

Complementair

Derk De Kimpe, managing partner van Oddball: “Creatief en Oddball zijn gezien hun verwante positionering natuurlijke partners. De knowhow van het Creatief-team in grafisch werk is complementair met de expertise van Oddball in branding, motion en activatie. Met deze stap vergroten we het aanbod voor onze klanten en versterken we onze regionale verankering in Vlaanderen.”

Creatief werd opgericht door Rik Haezebrouck. Zijn dochter Kaat is nog steeds actief in het bedrijf als project manager. In 2008 werd Creatief overgenomen door Peter Vandenbrande, en zijn broers Pascal en Patrick Vandenbrande van e-commercebedrijf Studio Emma, dat ook toetreedt tot de Gumption-groep.

Slagkracht

Creatief werd meer dan tien jaar aangestuurd door Peter Vandenbrande. Na diens overlijden in 2019 nam zijn broer Pascal de fakkel over.

Pascal Vandenbrande blijft nog even aan boord om het transitieproces te begeleiden en slaat dan nieuwe wegen in. Begin 2023 zal het team van Harelbeke naar Kortrijk verhuizen.

Derk De Kimpe, managing partner van Oddball: “In marketing zijn er veel kleine spelers actief. Dat het West-Vlaamse team Oddball komt versterken, zowel in aantal als in knowhow, geeft ons slagkracht.”

Op die manier kan Oddball volgens Derk De Kimpe nog meer focussen op wat het bedrijf onderscheidt in de markt. “Meer nog dan het louter bedenken van creatieve online en offline concepten zetten wij bij Oddball in op het creëren van een meetbare merkbeleving. Wij brengen merken tot leven door innovatie en creativiteit te linken aan resultaatgerichte activerende acties. De decennialange ervaring van het West-Vlaamse team op communicatievlak is daarin bijzonder waardevol.” Door de overname groeit Oddball van 8 naar 14 medewerkers.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-11-17T16:56:11.000Z Gumption


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.