Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Tips voor de integratie van online en offline marketing

9 juni 2022TechwireCloud & Infrastructuur

We zijn steeds meer online minded. En dat zorgt ervoor dat veel reclamecampagnes automatisch gebruik maken van online marketingmiddelen zoals een campagnewebsite, advertenties binnen Google, Facebook of LinkedIn.

Maar dat betekent niet dat offline middelen minder interessant zijn. Daarnaast kun je heel goed online en offline marketingmiddelen integreren binnen één online campagne. Maar hoe doe je dat? In dit artikel geven we een aantal handige tips voor de integratie van online en offline marketing.

Kijk welke middelen passen bij je doelgroep

Dit is eigenlijk een tip die geldt voor alle reclamecampagnes. Kijk eerst goed wie je doelgroep is en welke promotiemiddelen daarbij passen. Surft je doelgroep veel online? Zoeken ze producten en/of diensten via Google? Maken ze gebruik van specifieke socialmediakanalen zoals Facebook, Twitter of LinkedIn? Of bezoeken ze juist vaak fysieke beurzen of evenementen? Of allebei? Om dit goed in kaart te brengen wordt vaak gebruik gemaakt van zogeheten ‘buyer persona’s’ ofwel een fictieve voorstelling van de ideale klant. Op basis van je doelgroep bepaal je welke online en offline kanalen je gaat inzetten.

Maak gebruik van een speciale campagnelink

Wanneer je offline middelen gaat inzetten, is het goed om te kunnen meten wat deze hebben opgeleverd. Laat je bijvoorbeeld een flyer of kartonnen bekers bedrukken? Zet daar dan een specifieke hyperlink op voor de campagne. Denk aan ‘www.bedrijfsnaam.be/campagnenaam’. Op die manier kun je offline met online verbinden. En om mensen te stimuleren om de website te bezoeken, kun je daar een actie aan verbinden. Denk aan het verloten van bepaalde producten of inschrijven voor een nieuwsbrief.

Meet je resultaten

Last but not least is het heel belangrijk om de resultaten van de campagne te meten. Daarvoor kun je gebruik maken van programma’s zoals Google Analytics. En houd zelf ook goed bij wat de investering is geweest qua producten en online advertentiekosten. Zorg voor een duidelijke rapportage waaruit blijkt wat de resultaten van de campagne zijn geweest. Op basis daarvan kun je ook bepalen of je de volgende keer dezelfde offline en online middelen gaat inzetten.

Met behulp van de bovenstaande tips kun jij de eerste stappen zetten richting de integratie van online en offline marketing. Doe er je voordeel mee!

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Succes
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ai en digitale soevereiniteit geven harde schijf een tweede adem

    Datacenter
    ActueelData & AI

    Ai-goudkoorts stuwt wereldwijde it-uitgaven

    ActueelGovernance & Privacy

    Europese Commissie krijgt praktijkcode voor algemene ai

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Belgisch 5G-netwerk gaat van 87 naar 99,9 procent

    Onderhandelingen gesprekken deal overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlands Odin koopt Assyst, jonge Britse hackers gearresteerd (en meer)

    Handen
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs