• Hiermee samenhangend: ?>.



Artikelen met als tag


Hackers vallen massaal thuiswerkers aan

Hackers proberen massaal een slaatje te slaan uit de problemen rond het coronavirus. Veiligheidsexperts waarschuwen voor aanvallen op bedrijven die zijn overgeschakeld op thuiswerk. Computercriminelen proberen thuiswerkers hun wachtwoorden te ontfutselen. Ook wordt gezocht naar zwakke…

‘Laat gemak tijdens thuiswerken niet de vijand zijn’

Omdat bedrijven zich opmaken voor lange periodes van thuiswerken, staan it- en security-managers voor behoorlijke uitdagingen. Jaya Baloo, die vorig jaar als ciso van KPN naar Avast verhuisde, geeft tips hoe dit aan te pakken. Ze…

Visterin Fileert: dringend cyberspeurders gezocht

De computer crime unit van de federale politie zou 44 mensen moeten tellen, maar eigenlijk kan je het aantal technische politiemensen op die dienst op twee handen tellen. 'We riskeren een grotere blootstelling aan cyberaanvallen', klinkt…

Visterin Fileert: Hallo Rabobank, is daar iemand?

Ik ben geen waaghals. Ik hou mij op de snelweg netjes aan de snelheidsbeperking. Gevaarlijke sporten zijn mij totaal vreemd. Mijn vorige eindredactrice deed aan bungeespringen. Ik denk er nog niet aan.

Ai-lawine bij Amazon

Amazon Web Services (AWS) zet zwaar in op machine learning. De marktleider op de cloudmarkt introduceert een groot aantal nieuwe diensten waarmee kunstmatige intelligentie binnen het bereik van meer applicatie-ontwikkelaars en eindgebruikers komt. Ook bedrijven die…

Blyaert Betwist: Voice niet dood in contactcenter

Wie belt er nog? Wie neemt er nog op? Jongeren, de generatie Y, hoef je niet te bellen. Die bereik je via chat Ook steeds meer ‘boemers’, de babyboomgeneratie, haken af bij gesproken berichten. Er is…

Belnet verbetert operatie met Servicenow

Internetprovider Belnet heeft de it service management (itsm)-oplossing van Servicenow in gebruik genomen. Hiermee wil het zijn operationele prestaties verbeteren. Bijvoorbeeld door een efficiëntere dienstverlening en verbeterde klantenservice te bieden. De implementatie is door Fujitsu gerealiseerd.

Twitter is speeltuin voor cybercriminelen

Cybercriminelen mikken hun pijlen op Twitter. Zij misbruiken het sociale media-platform voor tech support-oplichting, het beheren van command and control-servers en steganografie. Dat schrijft beveiliger Trend Micro in een nieuw onderzoek. Gelukkig kunnen beveiligers het sociale…

It kán steeds meer (maar wij weten steeds minder hoe)

It laat gebruikers in de steek. Techniek neemt in complexiteit toe, waardoor onze productiviteit afneemt, de prestaties teruglopen en onze veiligheid in het geding komt. Tijd dat we ons weer gaan focussen op wat écht belangrijk…

Verleid startende it’er met kennis (niet met jacuzzi)

It-bedrijven proberen de krapte op de arbeidsmarkt krampachtig te trotseren. Door stagiairs luxe lokkertjes te bieden in de vorm van leaseauto’s of zelfs een jacuzzi op kantoor. Leuk en aantrekkelijk voor die stagiair, als werkgever sla…

Blyaert Betwist: Meester in de beperking

Proximus slankt af, het aandeel wordt geschorst, massale ontslagen zijn vervelend voor een regering in lopende zaken waar ‘jobs, jobs, jobs’ het adagium is. Proximus telt vandaag zo’n 13.000 werknemers, precies de helft minder dan in…

'Iedereen bij Microsoft voelt empowerment-strategie'

Onder leiding van Satya Nadella maakt Microsoft een enorme cultuurverandering door. Doel is om mensen en organisaties in staat te stellen beter te presteren. Die nieuwe strategie van 'empowerment' wordt niet alleen met de mond beleden,…

Schneider Electric biedt industrie IoT-alarmdienst

Schneider Electric gaat industriële klanten, die aan de slag gaan met internet-of-things (IoT)-toepassingen, ondersteunen met een zogeheten Asset Advisor. Deze dienst bestaat uit tools voor risk management en cloudmonitoring en uit een servicebureau dat 24 uur…

Robot op de werkplek kent haken en ogen

Een robot die 24 uur per dag, 7 dagen in de week vragen beantwoordt, lijkt het summum van servicemanagement. Toch moeten de verwachtingen worden getemperd over de inzet van dit soort virtuele assistenten. Zo is de…

Pega Intelligent Virtual Assistent

Pegasystems introduceert de Pega Intelligent Virtual Assistent, een AI-gestuurde bot die applicaties eenvoudig verandert in slimme assistenten op elk willekeurig kanaal – van sms en e-mail tot Facebook, Slack en meer. Pega transformeert zo bots van…

Van verzekering naar garantie

Wanneer ik een nieuw product koop en er hapert wat aan, dan neem ik typisch de garantiekaart even vast en contacteer de helpdesk van de producent. In specifieke gevallen wil ik wel eens mijn verzekering aanspreken.…

Bridgestone verlengt ICT-contract Fujitsu

Bandenproducent Bridgestone Europe heeft het bestaande contract met ict-dienstverlener Fujitsu tot het jaar 2018 verlengd. Volgens de ict-dienstverlener gaat het om een contractwaarde van miljoenen euro's.

Insight helpdesk nu ook actief in België

De technologie-onafhankelijke helpdesk van Insight, eerder dit jaar opgericht in het Verenigd Koninkrijk als Insight Managed Services Center, wordt nu ook actief in België. Een team van it-experts neemt de ondersteuning van hard- en software volledig…

Cegeka: Uit steenkoolmijn gegroeide dienstverlener

Gestart als deel van een reconversieplan, en uitgroeien tot een multinational met ambities om een miljardenbedrijf te worden. Het is niet iedereen gegeven. Onder de bezielende leiding van André Knaepen klaarde Cegeka deze klus. Vanuit hun…

Accel ziet omzet groeien tot 1,9 miljoen

Het Edegemse it-bedrijf Accel zette in 2015 stevige groeitempo verder. Het bedrijf realiseerde een omzet van 1,9 miljoen euro. Dat is zowat driehonderdduizend euro meer dan het jaar ervoor (2014). Daar werd een positief bedrijfsresultaat op…

Wat loopt er mis met de Wi-Fi op onze luchthaven?

Ik ken geen enkele draadloze internetverbinding ter wereld waar zo vaak over geklaagd wordt als die op Brussels Airport. De problemen slepen al jaren aan, maar er lijkt geen verbetering in zicht. Wat is er mis?…

ICT-vakbeurzen: populaire seminaries op een rij

De gecombineerde ict-vakbeurzen Infosecurity.be, Storage Expo en The Tooling Event vinden woensdag 15 en donderdag 16 juni plaats in Brussels Expo. Computable.be zet de populairste seminaries per vakbeurs op een rij.

IT-problemen oplossen geen kwestie van instinct

Is jouw bedrijf afhankelijk van zijn helpdesk? Wees er dan trots op. Om businesscontinuïteit te garanderen, zijn er namelijk maar weinig vaardigheden waardevoller dan het oplossen van it-problemen. Ja, zelfs de werkdruk van de marketingafdeling en…

Nep-Microsoft-helpdesk teistert ook België

In Nederland is het fenomeen al langer bekend: Indiaas-sprekende oplichters die zich telefonisch voordoen als medewerkers van een Microsoft-helpdesk. Onder het mom dat er een probleem op je computer is, proberen ze mensen geld of persoonlijke…

Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.