Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
kop in zand steken

Bedrijf steekt kop in zand voor digitale transformatie

06 september 2016 - 09:54ActueelInnovatie & TransformatieProgress
Kevin Stickens
Kevin Stickens

Digitale technologie heeft een enorme impact binnen het bedrijfsleven. Toch geeft 60 procent van deze bedrijven aan hun kop in het zand steekt als het gaat om een digitale transformatie. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Loudhouse en softwareleverancier Progress. Zij ondervroegen it- en marketing-beslissers wereldwijd naar het belang van digitale transformatie voor hun organisatie.

60 procent van de it- en marketing-beslissers geeft toe dat hun organisatie de kop in het zand steekt als het gaat om digitaal te transformeren. De drie grootste barrières voor het doorvoeren van een digitale transformatie zijn de afhankelijkheid van it-teams om de strategie te realiseren (69 procent), het gebrek aan leiderschap bij het definiëren van een digitale transformatie strategie (67 procent) en het ontbreken van de vaardigheden om de strategie uit te voeren (64 procent). 

Toekomst

93 procent van de ondervraagden denkt minder dan twee jaar de tijd te hebben om grote veranderingen door te voeren voordat zij als bedrijf, financieel of competitief, schade oplopen. 33 procent heeft momenteel geen helder geformuleerde digitale strategie. 53 procent van deze groep weet wel dat dit belangrijk is, maar heeft nog geen actie ondernomen. 49 procent geeft toe dat zij het lastig vinden om verder te kijken dan enkele maanden.

Wie zijn de belangrijkste pleitbezorgers voor digitale transformatie? it- en marketing-beslissers menen dat dit cmo’s (53 procent) en ceo’s (51 procent) zijn. Daarentegen denkt respectievelijk 43 procent en 50 procent dat cmo’s en ceo’s het meest terughoudend zijn en nog overtuigd moeten worden.

Fast Moving Consumer Goods

Ook veel leveranciers van de Fast Moving Consumer Goods (FMCG)-markt vinden de digitale transformatie cruciaal. Dit omdat digitale technologieën de manier veranderen waarop consumenten aankopen doen en hoe zij producten selecteren. Toch blijft hun strategie, planning en implementatie nog achter.

96 procent van de FMCG-organisaties heeft plannen om binnen een jaar actie te ondernemen. Alle respondenten zien het verbeteren van de klantervaring als prioriteit. Actieplannen richten zich onder andere op snelheid en reactiesnelheid (56 procent), veiligheid en security (51 procent), en consistentie van alle kanalen (51 procent). Cruciale technologieën bij deze initiatieven zijn: mobiel (62 procent), analytics (58 procent), dataconnectiviteit (45 procent), e-commerce (40 procent), business governance rules (36 procent), web content management (31 procent) en Cloud/Paas (29 procent).

Meer over

WCM

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Kwantum
ActueelCloud & Infrastructuur

Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

ActueelInnovatie & Transformatie

Airbus werkt met 3d-platform en digital twins Dassault Systèmes

IBM
ActueelInnovatie & Transformatie

IBM investeert miljarden in VS

ActueelInnovatie & Transformatie

EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

benelux
ActueelData & AI

Benelux loopt voorop in ai-revolutie

AchtergrondInnovatie & Transformatie

Wijn als lokaas: Russische hackers infiltreren Europese diplomatie

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs