Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Esport e-sport league of legends

E-sport lucratief voor netwerkspecialisten

19 september 2019 - 09:59ActueelCloud & InfrastructuurExtreme Networks
William Visterin

De groeiende populariteit van e-sport leidt tot nieuwe eisen aan netwerkinfrastructuur. Netwerkpartijen als Extreme Networks zetten dan ook volop in op deze markt.

Van niche-bijeenkomsten tot grootschalige evenementen, geproduceerd, georganiseerd en gesponsord door grote instanties: e-sport wordt alsmaar populairder. Een goed voorbeeld is het Fortnite World Cup-toernooi, waar een totale prijzenpot van dertig miljoen werd verdeeld. Het event bereikte een publiek van meer dan twee miljoen mensen.

E-sport is een steeds lucratiever wordende markt die zich uitbreidt naar scholen over de hele wereld. Onder andere het basis-, middelbaar, hoger en universitair onderwijs zetten e-sport steeds vaker in om nieuwe leerlingen en studenten voor zich te winnen, vooral in de VS.

Volgens een recent wereldwijd e-sportonderzoek van Extreme Networks en eCampus News – een Amerikaans nieuwsmedium voor het hoger onderwijs – overweegt iets meer dan zeventig procent van de scholen om een e-sportprogramma toe te voegen aan het curriculum. Deze programma’s zijn echter netwerkintensief en vragen om onder meer high-performance gaming pc’s, audiocommunicatie, video-opname en betrouwbare wifi-verbindingen.

Diverse oplossingen

Als gevolg van deze ontwikkelingen, ziet een partij als Extreme Networks dan ook een sterke groei in het e-sportsegment dat het bedient.

Zo is het de officiële wifi-leverancier van de Amerikaanse National Football League (NFL). Het bedrijf levert wifi- of wifi-analytics-oplossingen aan 25 NFL-teams en verzorgde deze oplossingen bovendien voor de laatste zes Super Bowls, de jaarlijkse NFL-finale die te boek staat als een van de best bekeken sportevenementen ter wereld. Daarnaast worden de netwerkoplossingen van Extreme Networks gebruikt in professionele sportstadia over de hele wereld en op meer dan 17.000 scholen en universiteiten wereldwijd.

De oplossingen hiervoor zijn divers. Ze moeten een veerkrachtig, veilig, krachtig en low-latency-netwerk garanderen. Tegelijk zijn ook een degelijk netwerkbeheer en -security en diepgaand inzicht in netwerkperformance aan de orde. Of hoe netwerkspecialisten met e-sport een nieuwe markt (verder) aanboren.

Meer over

Wifi

Deel

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Meer lezen

Esport e-sport league of legends
ActueelInnovatie & Transformatie

Proximus zet esports-competitie op

AchtergrondData & AI

Zo maakt analytics het (miljoenen)verschil in e-sport

videogame videospel gaming e-sports
ActueelCarrière

VUB komt met opleiding e-sports-management

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire berichten

Meer artikelen

Footer

Direct naar

  • Kennisbank
  • Computable Awards
  • Colofon
  • Cybersec e-Magazine

Producten

  • Adverteren en meer…
  • Persberichten

Contact

  • Contact
  • Nieuwsbrief

Social

  • Facebook
  • X
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Instagram
© 2025 Jaarbeurs
  • Disclaimer
  • Gebruikersvoorwaarden
  • Privacy statement
Computable.be is een product van Jaarbeurs