Hiermee samenhangend: Servicedesk, Supportafdeling, Support-afdeling, Gebruikerondersteuning, Gebruikersondersteuning, Werkplekondersteuning, User suppport, Hulplijn ?>.
Helpdesk
Locatie of persoon waar (veelal telefonisch) vragen kunnen worden gesteld,storingen kunnen worden gemeld of advies kan worden verkregen over een bepaald product of service.
Uitleg toevoegenHet Japanse elektronica- en printerconcern Sharp Electronics maakt serieus werk van een divisie die managed it-services aanbiedt. Die valt dan binnen de Business Systems-tak en is…
Same day delivery, voice commerce, gamification om de klantenloyaliteit te verhogen: de consumentenmarkt staat bekend om zijn verregaande vernieuwingen. Kun je als zakelijke it-organisatie iets leren…
Vermogensbeheerder Candriam legt het beheer van de ict-diensten de komende zes jaar neer bij Cegeka. De overeenkomst omvat onder meer hybride clouddiensten, cybersecurity- en netwerkdiensten, applicatiemanagement…
Wie op zoek is naar discussie doet op populaire online-forums de oproep om lokale admin-rechten van elke gebruiker in de organisatie te verwijderen. Is verhoogde rechten…
Microsoft gaat snel over tot commercialisatie van de ChatGPT en andere ai-tools. De softwarefabrikant is van plan deze chatbot \in al zijn producten in te bouwen.
Vivaqua, het leidingwaterbedrijf van het Brussels gewest, kampt met problemen na de omschakeling naar nieuw systeem voor klantrelatiebeheer (crm). De problemen zijn zo groot, dat de…
McDonald’s België gaat samenwerken met Atos, dat de technische ondersteuning voor de restaurantketen zal leveren. De komende vijf jaar zal Atos servicedesk- en onsite-diensten voor de…
Het managen van een it-team en het stimuleren van innovatie via technologie, dat zijn de primaire taken van een chief information officer. Daarbij staat uiteraard altijd…
Niet alleen nieuwsartikelen werden door u verslonden, beste lezer, ook de achtergrondstukken van Computable konden op veel bijval rekenen, zeker als ze over het loon gaan…
De huidige regels waarbij gsm-gebruikers gratis kunnen roamen in de verschillende landen van de Europese Unie zullen nog tot zeker 2032 gelden. Dat heeft de Europese…
De prioriteiten voor it-uitgaven liggen continu onder een vergrootglas. Immers, degenen verantwoordelijk voor het toewijzen van die budgetten worden geacht dat zo effectief mogelijk te doen.…
Uit onderzoeken blijkt dat thuiswerken een blijvertje is. Meer, bedrijven willen er (na de coronacrisis) fors op inzetten vanuit een productiviteit- en duurzaamheidgedachte. Medewerkers zouden het…
Het kind van de schoenmaker loopt zelf op blote voeten. Dit geldt ook voor it-servicemanagement (itsm). Waar it-afdelingen goed zijn in het vergaand automatiseren van allerlei…
Als it-admin is het je taak medewerkers van goed werkende it te voorzien. Maar je bent er ook medeverantwoordelijkheid voor dat je collega's hier op een…
Organisaties hebben het afgelopen jaar uit de eerste hand de voordelen kunnen ervaren van het 'everywhere enterprise'-werkmodel, en overwegen nu welke rol dit in de toekomst…
De Britse regering heeft een programma opgezet waarmee bedrijven hun cybersecurity kunnen laten valideren en certificeren. Cyber Essentials certificeert nu ongeveer tweeduizend bedrijven per maand, vooral…
Sharp Europe heeft een nieuwe Europese it-serviceafdeling opgericht. Het bedrijf doet dit omdat het ITpoint (ITP) heeft overgenomen, een Zwitserse it-dienstverlener die voorziet in geïntegreerde oplossingen…
Een Belgische it’er verdient gemiddeld 72.000 euro per jaar. Dat is fors boven het Europese gemiddelde van zestigduizend euro. Met welke it-functie kun je op het…
Inloggegevens die hackers hebben kunnen bemachtigen, zoals phishing, bitcoinfraude via sociale media of ransomware… Je hebt er de laatste maanden vast al over gelezen in de…
Simac ICT België wordt de komende zes jaar verantwoordelijk voor het onderhoud en de modernisering van de netwerk-, security- en samenwerkingsinfrastructuur van zorgnetwerk Emmaüs. Het nieuwe…
De afgelopen tien jaar is er veel veranderd als het gaat om software voor productie- en logistieke bedrijven. De opkomst van software-as-a-service (saas), ook wel cloudsoftware…
Helpdesks hebben het veel drukker gekregen met de enorme toename van het aantal thuiswerkers. Nogal abrupt zijn bedrijven nieuwe apps gaan gebruiken zonder dat medewerkers voldoende…
Microsoft blijft in hoog tempo nieuwe mogelijkheden en features toevoegen aan Teams. Het gebruik van de app voor het samenwerken en onderling contact houden in groepen,…
Nieuwe technologieën kopiëren vaak het verleden. Zo leken de eerste auto's op rijtuigen en de eerste films op theatervoorstellingen. Die trend zien we ook bij kunstmatige…
De plek waar we werken maakt voor de bedrijfsvoering steeds minder uit. Het veelvuldige thuiswerken (met allerlei afleidingen) heeft uiteraard zijn nadelen, maar genoeg mensen ontdekken…