Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
© EPAM Systems

EPAM DIAL beschikbaar in nieuwe AWS Marketplace AI Agents en Tools categorie

24 juli 20253 minuten leestijdCloud & InfrastructuurEPAM Systems

EPAM Systems, Inc. (NYSE: EPAM), een toonaangevend bedrijf in digitale transformatie en productengineering, kondigt vandaag de beschikbaarheid van DIAL aan in de nieuwe AI Agents and Tools-categorie van AWS Marketplace. Via AWS Marketplace kunnen klanten nu eenvoudig AI-agentoplossingen ontdekken, kopen en implementeren, waaronder het open-source GenAI-platform DIAL van EPAM. Dankzij integratie met hun AWS-account kunnen ze sneller agents en agentic workflows ontwikkelen.

DIAL is een agentic AI-orkestratie platform dat organisaties helpt om geavanceerde taalmodellen van AWS Bedrock, zoals Anthropic Claude, naadloos te integreren en te gebruiken binnen hun bestaande workflows. Het platform ondersteunt niet alleen agent-based workflows en AI-native data-analyse, maar pakt ook de belangrijkste structurele uitdagingen aan om AI op grote schaal te implementeren. Verder biedt het nieuwe manieren om met zowel gestructureerde als ongestructureerde data te werken via AI, wat de samenwerking binnen organisaties versterkt. Onlangs kondigde EPAM het DIAL 3.0 Platform aan, dat is ontworpen om de visie van het bedrijf tot leven te brengen: AI toegankelijk en beheersbaar te maken via een modulaire, open-source benadering. Deze aanpak biedt een goede balans tussen snelle innovatie en langetermijncontrole, met ruimte voor interoperabiliteit en verantwoord bestuur.   
 
“Door DIAL aan te bieden in AWS Marketplace geven we klanten eenvoudig toegang tot ons open-source GenAI-platform, waardoor ze sneller en efficiënter agentoplossingen kunnen aanschaffen en implementeren”, zegt Vlad Agres, VP Cloud Business bij EPAM. “Onze klanten in de zorg, life sciences, financiën, verzekeringen, retail en olie & gas gebruiken deze mogelijkheden al om de kracht van Cloud-Native engineering met AI nog verder te vergroten, de operationele productiviteit te verbeteren, een snellere AI-adoptie te schalen en de efficiëntie te verhogen.” 
 
EPAM DIAL stelt zakelijke gebruikers in staat om met intuïtieve QuickApps snel AI-gestuurde oplossingen te creëren zonder te coderen. Daarnaast kunnen ontwikkelaars dankzij krachtige CodeApps customized bedrijfsapplicaties bouwen en implementeren. Dat stelt organisaties in staat om AI moeiteloos te integreren in de dagelijkse workflows en zo de productiviteit en operationele efficiëntie op grote schaal te verbeteren. Zo kunnen klanten hun eigen veilige en aangepaste AI-toepassingen bouwen, beheren en schalen, waardoor ze meer flexibiliteit en controle hebben over hun AI-oplossingen.  

Dankzij de beschikbaarheid van AI Agents en Tools in AWS Marketplace kunnen klanten hun inkoopproces aanzienlijk versnellen en zo AI-innovatie stimuleren, doordat leveranciersevaluaties en complexe onderhandelingen minder tijd in beslag nemen. Via gecentraliseerde inkoop met hun AWS-accounts behouden klanten bovendien volledig zicht en controle op licenties, betalingen en toegangsbeheer. 

Meer lezen

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Van uitstel komt afstel: Intel schrapt chipnieuwbouw in Duitsland en Polen

    Glasvezel
    ActueelCloud & Infrastructuur

    België achteraan in glasvezel – is dat een probleem?

    Succes
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ai en digitale soevereiniteit geven harde schijf een tweede adem

    Datacenter
    ActueelData & AI

    Ai-goudkoorts stuwt wereldwijde it-uitgaven

    ActueelGovernance & Privacy

    Europese Commissie krijgt praktijkcode voor algemene ai

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Belgisch 5G-netwerk gaat van 87 naar 99,9 procent

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs