Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Online klantenservice populair in België

18 december 2015 - 15:07ActueelCloud & Infrastructuur
Kevin Stickens
Kevin Stickens

Steeds meer Belgische merken beseffen het belang van online klantenservice. Belgische bedrijven antwoorden gemiddeld binnen de 2,5 uur op 21 berichten per dag. Dit blijkt uit een onderzoek van de webcare tool Coosto dat gisteren gepresenteerd werd op de Social Media Summit in Brussel.

Het social media gebruik van veertig bedrijven werd door hen een jaar lang geanalyseerd. Belgische bedrijven ontvangen gemiddeld 45 berichten via Twitter en 53 via Facebook per dag. Bedrijven zullen eerder reageren via Twitter dan via Facebook blijkt uit het onderzoek.

Telenet, De Lijn en Proximus zijn de drie beste leerlingen van de klas als het op reageren aankomt.

Opvallend is dat het aantal gebruikers van Facebook in België een heel stuk hoger ligt dan bij Twitter, maar dat Twitter toch vaker wordt gebruikt voor de online klantenservice. ​

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    smartphone
    ActueelSecurity & Awareness

    Telenet lanceert mobiel aanbod voor jongeren en hun opvoeders

    ActueelCloud & Infrastructuur

    It-groep NRB opent derde datacenter, eerste in Vlaanderen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Orange bundelt b2b-krachten met security als troefkaart

    ActueelGovernance & Privacy

    Tienduizenden Belgische sites overtreden European Accessibility Act

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Proximus en Thales vernieuwen it bij Navo (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs