CTG, heeft een crm-oplossing, inclusief mobiele app, ontwikkeld voor Bridgestone Europe, 's werelds grootste fabrikant van banden en andere rubberproducten. CTG toont met de uitrol van de hybride cloudoplossing aan dat angst voor performantieproblemen bij grote cloudprojecten ongegrond is.
De betrachting met dit crm-project is het verkooppproces van zes Europese regio’s te vertalen naar één mobiele oplossing die zowel on- als offline goed werkt. In praktijk blijken verkopers maar liefst 10 procent tijd te winnen met een crm-app, tijd die ze in klanten kunnen investeren.
Bij Bridgestone staat de mobiliteit van de verkopers centraal. Op basis van die hernieuwde verkoopaanpak werkte CTG een oplossing uit in de vorm van een mobiel crm-systeem in de Microsoft-cloud. Het team van CTG koos voor een hybride cloudoplossing: Microsoft Dynamics crm (in de publieke cloud), het CTG Azure Framework (in de private cloud) en Resco.
Koppeling
Het team ontwikkelde de app op basis van de feedback van de verkopers, koppelde Microsoft Dynamics CRM aan de bestaande SAP-systemen van Bridgestone en maakte met de mobiele app Resco het platform ook offline bereikbaar.
De crm-oplossing van CTG laat het salesteam van Bridgestone toe via hun laptop of tablet vanop eender welke locatie toegang te krijgen tot het crm-systeem.
CTG, is wereldwijd actief bij het implementeren van ict-oplossingen en telt in België meer dan vierhonderd medewerkers.