Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Salesforce

Salesforce brengt AI naar de massa met Einstein

09 maart 2017 - 10:17ActueelInnovatie & TransformatieSalesforce
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De Amerikaanse crm-specialist Salesforce gaat haar klanten voorzien van een AI-platform dat Einstein is gedoopt. Het moet artificiële intelligentie democratiseren, en een slimme en impactvolle klantenervaring opleveren, onder meer door gebruik te maken van beeldherkenning.

In tegenstelling tot algemene AI-platforms, die uitgebreid maatwerk en een leger van data-scientists vereisen, wil Salesforce Einstein vooral aan een zo breed mogelijk publiek aanbieden, door algoritmen die direct in het Salesforce Intelligent Customer Success Platform zijn ingebouwd. Een en ander wordt wel nog steeds aangedreven door geavanceerde ‘machine learning, deep learning, predictive analytics‘, natuurlijke taalverwerking en ‘intelligente data discovery‘, zo benadrukt Salesforce. Alle mogelijkheden zijn door klanten aan te passen aan hun specifieke behoefte. Salesforce-klanten, zoals Air France-KLM, Seagate en US Bank, maken al gebruik van Einstein om op nieuwe manieren met hun klanten te communiceren. 

Concreet biedt het platform verschillende functies. Met Einstein Opportunity Insights spelen verkopers bijvoorbeeld in op het engagement van de klant en de aanwezigheid van concurrenten om klanten op het juiste moment te contacteren.
Einstein Journey Insights past algoritmen toe om honderden miljoenen data points te analyseren. Dit helpt marketeers te begrijpen welke evenementen en stappen leiden tot de aankoopbeslissingen, zodat ze campagnes en journeys kunnen optimaliseren. Met Einstein Segmentation, kunnen marketeers clusters van verwante consumenten blootleggen en zich tot geheel nieuwe segmenten richten met meer persoonlijke en effectieve campagnes. Met Einstein Recommendations en Feed Insights, zijn bedrijven in staat om de meest relevante en populaire content en mensen – inclusief bestanden, groepen en vakexperts – te presenteren om aan leden van hun community gepersonaliseerde ervaringen te leveren.

Beeldherkenning

Een bijzonder onderdeel van Einstein is Einstein Vision. Hiermee kunnen onder meer door gebruikers gegenereerde beelden in communities, message boards en op sociale media geanalyseerd worden. Dit leert marketeers hun klanten beter te begrijpen om hen te helpen bij het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening, het marketingbereik uit te breiden en de ROI van een campagne te maximaliseren. Het systeem kan ook beelden analyseren om bijvoorbeeld op afstand problemen met het product te verhelpen, de voorraad te beheren of de product mix te analyseren.  

Salesforce kondigde gisteren al aan dat het Einstein binnenkort ook zal koppelen aan Watson, het AI-platform van IBM. 

Meer over

Kunstmatige intelligentie

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.be
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Een Einstein voor iedereen

    Computable.be
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce komt met AI-platform Einstein

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Salesforce koopt Mulesoft voor 6,5 miljard dollar

    Proximus
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Proximus breidt gebruik Salesforce uit

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs