Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Tom Dehouck Director Digital Transformation Ricoh

Tom Dehouck wordt directeur digital transformation Ricoh

02 oktober 2017 - 10:01ActueelCarrièreRicoh
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De raad van bestuur van Ricoh Belgium heeft er een nieuw lid bij: Tom Dehouck (43) is de nieuwe director digital transformation. Ricoh Belgium en Tom Dehouck kennen elkaar al iets meer dan zestien jaar, sinds het ogenblik dat hij er aan de slag ging als senior major account consultant.

Tom Dehouck werd geboren in 1974, in Antwerpen. Na een jaar economische wetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen kiest hij uiteindelijk voor boekhouding. Als sales representative bij BTO Products start hij zijn loopbaan om vervolgens account manager te worden bij Avenir Telecom in 1999.

In januari 2001 voegt hij zich bij Ricoh als senior major account consultant. Vier jaar lang ontfermt hij zich over de grote accounts van het bedrijf. In die tijd wijdde Ricoh zich nog voornamelijk aan printers en multifunctionele apparaten. Een jaar later besluit hij Ricoh te verlaten om als sales consultant te gaan werken voor DigiPoint, een informaticabedrijf dat andere ondernemingen helpt hun ict-investeringen te optimaliseren. In december 2005 keert hij terug naar Ricoh Belgium waar hij manager managed document & outsourcing services wordt en later marketing manager. In die functie leidt hij een team van twaalf medewerkers. En sinds april 2017 is hij dus director digital transformation.

Dehouck vat meteen de ambitie op de klanten van Ricoh Belgium onverwijld het digitale tijdperk binnen te leiden. ‘De digitale transformatie ligt op ieders lippen en komt altijd en overal ter sprake’,  zegt hij. ‘Alle sectoren hebben ermee te maken. De manier waarop bedrijven samenwerken, intern en met hun ecosysteem, verandert grondig. Toch voelen bedrijven zich vaak machteloos tegenover deze omwenteling, omdat ze niet weten hoe ze het moeten aanpakken. Maar wat houdt die ‘digitale transformatie’ nu eigenlijk in? Eenvoudig gesteld bestaat de digitale transformatie van een bedrijf uit de digitalisering van zijn activiteiten, al zijn activiteiten. Al te vaak blijft de digitale transformatie namelijk beperkt tot de digitalisering van de commerciële, marketing- en communicatiekanalen. Dat is een hele uitdaging, die ik boordevol enthousiasme aanga.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Contract ondertekenen
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Ricoh-dochter Upfront neemt Wemmelse TeleSafe over

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ricoh neemt Duitse Colorgate over

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ricoh neemt Japanse LAC Corporation over

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs