Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

‘ITIL is hard aan modernisering toe’

24 oktober 2017 - 09:36AchtergrondWerkplek & Beheer
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Ict-beheerraamwerk ITIL is een krachtig middel, maar mist aansluiting met moderne tijden. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Niet alles dat met ict te maken heeft, moet in hoog tempo mee-ontwikkelen met de nieuwste tech-trends. Toch is ITIL (Information Technology Infrastructure Library) nu echt wel toe aan een update. De huidige versie stamt namelijk uit 2007 en is in 2011 nog bijgewerkt. Sindsdien zijn er echter flinke veranderingen in de ict-wereld gekomen, die ook hun weerslag hebben op beheer.

Denk aan cloud (public, private en hybrid), Agile development, DevOps, continous delivery, bimodal it, organisatiebrede securitymonitoring, fast failing, consumerization, et cetera. ITIL is daarmee niet meteen overbodig of achterhaald, maar voor grotere relevantie behoeft het wel modernisering. Een goed raamwerk kan net zoals vooruitziende wetgeving valide blijven zonder dat het zich verliest in details, die immers tijd- of technologiegebonden kunnen zijn. ITIL is toe aan moderne it-methodes.

Wat vind jij?

Meer over

ITIL

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelSoftware Innovation

    Itil 4: eindelijk meer oog voor lean, agile en DevOps

    Eén reactie op “‘ITIL is hard aan modernisering toe’”

    1. Van Huffel Fernand schreef:
      30 oktober 2017 om 12:26

      Infrastructure bljft de bovenhand houden; te weinig aandacht voor Business Relation Management. Of hoe je de veranderingen in ICT snel kan omzetten, op eenvoudige manieren. En ook, de relatie met de klant onderhouden, in fase met wat zich nu ontwikkelt voor de klant, ontwikkelingen waarvan de de klant gretig gebruikt

      Beantwoorden

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs