Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Adcombi wil met investering internationaal groeien

09 maart 2018 - 08:24ActueelInnovatie & Transformatie
Suzanne Martens

Adcombi, een startup uit Amsterdam gericht op lokaal en dynamisch adverteren, haalt groeigeld op. Ondernemers en investeerders Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen samen in het bedrijf. Adcombi zet het kapitaal in om het management uit te breiden en om social advertising te integreren. Bovendien wil de startup nieuwe markten gaan bedienen. Het mikt zijn pijlen op België en Duitsland.

Adcombi is in 2016 opgericht door Gerrit Reinders. Het bedrijf maakt het mogelijk voor merken om lokaal en relevant te adverteren. Zo kan een retailer voor honderden vestigingen tegelijk gepersonaliseerde display-advertenties tonen in het verzorgingsgebied. Het rekent Nederlandse merken zoals Jumbo, Blokker en Rabobank tot zijn klantenbestand. Ook bureaus als Havas Media, Traffic4U, Universal Media en diverse uitgevers waaronder TMG werken met de technologie.

De startup ontvangt nu een niet nader te noemen investering om nieuwe diensten te ontwikkelen en de marktpositie verder uit te bouwen. Naast de aansluiting op display advertising via digitale signaalprocessoren (dsp’s), realiseert Adcombi ook de koppeling met sociale netwerken zoals Facebook. Op termijn integreert het bedrijf ook andere digitale mediumtypen zoals digitale radio en outdoor.

Ook stappen Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk in het bedrijf. Zij helpen de startup om de groei in goede banen te leiden. ‘Het is een investering voor de opschaling van het bedrijf. We gaan de technologie doorontwikkelen en doorgroeien naar nieuwe markten’, aldus Jongeneel. Adcombi-oprichter Reinders laat weten dat de groeiambitie van Adcombi zich niet beperkt tot Nederland. ‘We willen met Adcombi nieuwe Europese markten bedienen, waaronder België en Duitsland. De eerste stap daarin is al gezet met opdrachtgevers in Duitsland.’

Eerder investeerde Rabobank al in de ontwikkeling van Adcombi.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    troffee
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Deze personen en projecten maken (grote) kans op een Computable Award

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs