Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief

Piximate automatiseert mediamonitoring voor Auxipress

26 oktober 2018 - 09:59ActueelInnovatie & TransformatieINGProximus
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

De jonge start-up Piximate gaat een partnership aan met Auxipress. De object- en logodetectie van Piximate, waarmee merken hun bereik in kranten en televisieprogramma's kunnen opsporen, wekte de interesse van Auxipress.

Het Brusselse Auxipress monitort en analyseert media in opdracht van bedrijven en distilleert daaruit rapporten over de hoeveelheid mediaprésence die een onderneming genereert. En dat is precies waar Piximate uit Louvain-la-Neuve hen bij kan helpen. De start-up, onderdeel van accelerator StartIt @ KBC, gebruikt artificiële intelligentie en machine learning om media te analyseren. Een groot aantal foto’s en video’s kan daarbij worden beheerd via een online applicatie, mobiel en web en dat spaart tijd.

Het gebruik van artificiële intelligentie voor beeldverwerking is sowieso in opmars. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om de prestaties van de marketingacties te verbeteren en voorbije acties te evalueren. Proximus, Delhaize, ING en Jupiler gebruiken daarvoor al de technologie van Piximate.

Piximate, dat in 2016 werd opgericht, begon ooit als een fotobeheerapplicatie voor particulieren, maar onder leiding van oprichter Georges Caron, voormalig ceo van UCL-spin-off Keemotion, heeft ze haar diensten en technologie steeds meer gericht op bedrijven. ‘Visuele marketing is in volle transitie. Alles moet snel gaan en meteen resultaat opleveren. Piximate is een waardevolle digitale partner. De technologie die contentcreatie en -management automatiseert, bestond vijf jaar geleden nog niet’, zegt Caron.

Om de groei van de start-up te versnellen, komt er binnen enkele maanden mogelijk een nieuwe fondsenwerving. ‘Voor volgend jaar streven we naar een omzetcijfer van 400.000 euro’, zegt Laure Uytdenhoef, ceo van Piximate.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert België

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    Quantum
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grote overname quantumcomputing: IonQ koopt Oxford Ionics

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Snowflake zet met koop Crunchy Data in op ai-compatibele databases

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs