Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Hello Customer-oprichters Cottenjé, De Vos en Pansaerts

Hello Customer tankt twee miljoen euro bij

07 november 2018 - 09:34ActueelData & AI
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Hello Customer, een Gents online platform dat bedrijven helpt om klantfeedback te verzamelen en te analyseren met kunstmatige intelligentie, wil doorbreken in Europa. De jonge kmo heeft daarvoor ruim twee miljoen euro opgehaald. Onder meer de stichters van Showpad participeren voortaan in de scale-up.

Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenjé, Bram De Vos en Joeri Pansaerts. Zij bouwden een SaaS-platform dat grote bedrijven in staat stelt om de beleving en verwachtingen van hun klanten in kaart te brengen, er automatisch inzichten uit te destilleren en de klantenervaring vervolgens te verbeteren.

Vandaag wordt Hello Customer voornamelijk gebruikt door bedrijven uit de financiële en retailsector in België, Nederland en het VK. In België behoren onder meer FNG Group, Lunch Garden en JBC tot de klanten. Het bedrijf groeide de voorbije drie jaar gestaag en telt nu vijftien medewerkers.

‘Onze ai-oplossing is na drie jaar onderzoek voor 95 procent accuraat en begrijpt alle Romaanse en Germaanse talen’, zegt ceo Leslie Cottenjé. ‘Nu onze technologie op punt staat, kunnen we uitbreiden naar heel Europa.’ Om dat mogelijk te maken werd een nieuwe kapitaalronde gehouden, met heel wat bekende namen. Naast Dovesco – het fonds van Domo-broers Anthony en Gregory De Clerck – investeerden ook Louis Jonckheere, Pieterjan Bouten en Peter Minne van Showpad, Seeder Fund, Steven Van Belleghem (die al bestuurder was) en een groep business angels.

De injectie van twee miljoen euro wordt naast internationale expansie ook gebruikt voor verdere productontwikkeling, om klanten nog sneller en beter te begrijpen. Cottenjé: ‘We zijn steeds vertrokken van een individuele bevraging van klantenfeedback, maar willen ons platform nog verder uitbouwen om op alle mogelijke momenten met klanten te communiceren: ook in de winkel, door customer service e-mails en op sociale media. Elk contactmoment met de klant kan dan nuttige inzichten opleveren.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Hello Customer Wim Vanhaelemeesch, Bram De Vos, Joeri Pansaerts, Leslie Cottenjé, Steven Van Belleghem en Rik Vera
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rik Vera en Steven Van Belleghem bij Hello Customer

    Leslie Cottenje
    ActueelCarrière

    Leslie Cottenje verlaat Hello Customer

    Geld groei financieel
    ActueelData & AI

    Hello Customer haalt zes miljoen euro op

    ceo Hello Customer
    ActueelGovernance & Privacy

    Wordt ceo Hello Customer Onderneemster van het Jaar?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs