Computable.be
  • Thema’s
    • Security & Awareness
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Software Innovation
  • Computable Awards
    • Nieuws Computable Awards
    • Hall of Fame
  • Cybersec e-Magazine
  • Kennisbank
  • Inlog
  • Nieuwsbrief
Nieuw logo

Nieuw logo en merkstrategie voor Kaspersky

05 juni 2019 - 07:58ActueelSecurity & AwarenessKaspersky Lab
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Het van oorsprong Russische securitybedrijf Kaspersky Lab onthult een nieuw logo en merkstrategie. De naam Lab verdwijnt ook. Het bedrijf wil zo zijn ‘transformatie van antiviruslaboratorium naar wereldwijde technologieleider op het vlak van geavanceerde beveiligingsproducten en -diensten’ duidelijk maken, zegt het.

De nieuwe merkstrategie weerspiegelt de verschuiving van cybersecurity naar zogeheten cyber-immuniteit, zegt country manager Martijn van Lom. ‘Digitale veiligheid gaat verder dan bescherming van computers. In een wereld waarin iedereen en alles met elkaar verbonden is, moeten we ervoor zorgen, dat ons hele ecosysteem beschermd is. Mens en technologie werken intensief samen waarbij er nauwelijks nog verschil is tussen een online- en offline-wereld. Dat betekent dat veiligheid al geborgd moet zijn bij het ontwerp van systemen en processen. Dat is heel anders dan een optionele beveiligingslaag toevoegen aan bestaande producten, processen en systemen.’

In de Benelux wordt de nieuwe merkstrategie gefaseerd uitgerold. Naar verwachting zijn alle aanpassingen begin 2020 gerealiseerd. Onderdeel van de nieuwe merkstrategie is de nieuwe visuele identiteit van Kaspersky. Zo heeft het bedrijf een nieuw logo gebaseerd op geometrische en mathematische exacte lettervormen. Het oude logo dateerde al van 1997 en was aan vervanging toe.

‘Sinds die tijd is er zoveel veranderd dat we ons eigenlijk nauwelijks meer herkenden in die visuele identiteit. Dit nieuwe logo plus aangepaste bedrijfsnaam waarbij het woord ‘Lab’ komt te vervallen, passen bij onze nieuwe missie en de ambitie om wereldwijd cyber-immuniteit te realiseren’, aldus Andrew Winton, vicepresident marketing bij Kaspersky.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Het Albeda College migreert snel naar Windows 10
    ActueelSecurity & Awareness

    Microsoft patcht Windows-backdoor na tip Kaspersky

    ActueelOverheid

    ‘Securityoplossingen Kaspersky zijn veilig’

    ActueelOverheid

    Kaspersky Lab opent ‘Transparency Center’ in Madrid

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kaspersky Lab komt met nieuw partnerprogramma

    ActueelCarrière

    Martijn van Lom leidt Kaspersky Lab Noord-Europa

    HTML HTML5 developer ontwikkelaar
    ActueelSecurity & Awareness

    Kaspersky maakte klant identificeerbaar op sites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Kennisbank
    • Computable Awards
    • Colofon
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Persberichten

    Contact

    • Contact
    • Nieuwsbrief

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.be is een product van Jaarbeurs